Zal me even voorstellen

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Gesloten
FransvanNispen

Re: Zal me even voorstellen

Bericht door FransvanNispen »

Dirk weet als het goed is welke brug ik bedoel.
Is trouwens ook die brug die ik gebruikt heb bij het plaatje raden :lol:

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Casual

Bericht door Casual »

FransvanNispen schreef: Maar de meeste zwommen denk ik wel in de Donge, wel ver voor de jaren 70.. want eind 60-begin 70 was het een open riool, en ruikte je de Donge in heel den Berg en het Veer.
(oorspronkelijk ook Uitedenberg :D
maar de juin ruikte je ook! Mijn vader kocht in jaren zeventig in Geertruidenberg een houten boot en die geur vergeet ik nooit. Ik ruik de juin nu ik dit schrijf.

De boot heette " Franklin" met een Fort B benzinemotor. Hij ging als een speer. mijn vader verkocht hem omdat hij het niet vertrouwde: Altijd die benzinegeur. Vlak voordat hij hem weer verkocht zei hij tegen ons: Als je boem hoort moet je springen. daarna nooit meer gezien
Groeten,

Peter

If you obey all the rules, you miss all the fun. (Catherine Hepburn)
dconel
Contacteer:

Bericht door dconel »

FransvanNispen schreef:Dirk weet als het goed is welke brug ik bedoel.
Is trouwens ook die brug die ik gebruikt heb bij het plaatje raden :lol:

Frans 8)
Inderdaad :) Maar jammer dat ik het nu pas lees, we zijn dit weekend weg geweest met m.s. De Steur welke bij het fort naast de brug ligt. We komen elkaar vast nog wel eens tegen in de Biesbosch ;)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
douane

Bericht door douane »

:evil: :evil: :evil: :evil: grrrr Vandaag de koelkast stuk ding is net een jaar oud kapoet :twisted: :roll: gelukkig expert in dokkum zo lief om ff een nieuwe aan boord te brengen opgelost weer koud drinken aanboord
sambeek

Bericht door sambeek »

douane schreef::evil: :evil: :evil: :evil: grrrr Vandaag de koelkast stuk ding is net een jaar oud kapoet :twisted: :roll: gelukkig expert in dokkum zo lief om ff een nieuwe aan boord te brengen opgelost weer koud drinken aanboord
Misschien ging je nieuwe koelkast iets te zuinig om met energie? :lol:
Net op tijd een nieuwe, het warme weer komt er aan. :) maar helaas, ik moet werken. :?
groet Terpstra / SAMBEEK
douane

Bericht door douane »

sambeek schreef:
douane schreef::evil: :evil: :evil: :evil: grrrr Vandaag de koelkast stuk ding is net een jaar oud kapoet :twisted: :roll: gelukkig expert in dokkum zo lief om ff een nieuwe aan boord te brengen opgelost weer koud drinken aanboord
Misschien ging je nieuwe koelkast iets te zuinig om met energie? :lol:
Net op tijd een nieuwe, het warme weer komt er aan. :) maar helaas, ik moet werken. :?
zuinig ? :lol: was A++ de nieuwe ook weer maar is iets groter dan de vorige moest ook nog me aanrecht verbouwen :lol: maar hij staat weer netjes ingebouwd

heb je nog nie vakantie dan ?? ik nog twee en halve week
sambeek

Bericht door sambeek »

Je koelkast deed het niet meer, maar weet je ook welk onderdeel defect was? Ik neem aan dat je nog garantie had.
Was het een nieuwe nieuwe of een gebruikte en voor jou nieuwe?

Als nu bv. alleen je thermostaatje defect was, heb je nu een dure aankoop gedaan. :roll:

nee nog geen vakantie. Meestal gaan we pas in september. Maar dat is dit jaar afhankelijk van werk wat er aan zit te komen. Dus ik probeer dan iets eerder. Loop mijn vakantie liever niet mis. Eigenlijk ben ik er nu al aan toe. :?
groet Terpstra / SAMBEEK
douane

Bericht door douane »

sambeek schreef:Je koelkast deed het niet meer, maar weet je ook welk onderdeel defect was? Ik neem aan dat je nog garantie had.
Was het een nieuwe nieuwe of een gebruikte en voor jou nieuwe?

Als nu bv. alleen je thermostaatje defect was, heb je nu een dure aankoop gedaan. :roll:

nee nog geen vakantie. Meestal gaan we pas in september. Maar dat is dit jaar afhankelijk van werk wat er aan zit te komen. Dus ik probeer dan iets eerder. Loop mijn vakantie liever niet mis. Eigenlijk ben ik er nu al aan toe. :?
ja de bedrading naar de motor doe zijn pikzwart ik vond hem ook al zo stinken :lol: :lol: was een gloed nieuwe vorig jaar gekocht dus zit nog garantie op heb ze ook gebeld maar krijg je dat van breng hem maar langs maar dat gaat een beetje lastig als je op vakantie bent.

wij waren vorig jaar laat in het jaar vonden we toen wat minder door de korte dagen dan maar geloof dat ik dit jaar iets te vroeg ben gegaan :lol: :roll: eerste week was best slecht kwa weer ga jij weekends dan niet weg :?: ik ga zodra het lekker weer is weekends altijd weg.
Evert
Contacteer:

Bericht door Evert »

Heb je een echte sinusomvormer? Blokomvormers slopen moderne koelkasten omdat de motor dan niet altijd gaat draaien. Dan wordt deze alleen heet.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
sambeek

Bericht door sambeek »

Evert schreef:Heb je een echte sinusomvormer? Blokomvormers slopen moderne koelkasten omdat de motor dan niet altijd gaat draaien. Dan wordt deze alleen heet.
Ik denk ook dat er in die richting iets niet klopt. Kabels die zwart worden en brandlucht? dat gaat niet vanzelf. :? (tenminsten normaal gesproken niet)
groet Terpstra / SAMBEEK
douane

Bericht door douane »

:shock: ja hangt een victron omvormer aan de wand hier 3000 wat sinus staat er op denk gewoon dat het een K.U.T koelkast was had hem gekozen vanwege zijn zuinige label toen maar ik heb altijd gezeik met zooi van scheer en foppen me droger ging na een jaar ook naar de klote zal kijken hoelang me Zanussi het volhoud
ErikH
Contacteer:

Bericht door ErikH »

sambeek schreef:
Evert schreef:Kabels die zwart worden en brandlucht? dat gaat niet vanzelf. :?
1 ding heb je in ieder geval fout gedaan; De juiste zekering bij het type bekabeling.

Gr.

Erik
sambeek

Bericht door sambeek »

douane schreef::shock: ja hangt een victron omvormer aan de wand hier 3000 wat sinus staat er op denk gewoon dat het een K.U.T koelkast was had hem gekozen vanwege zijn zuinige label toen maar ik heb altijd gezeik met zooi van scheer en foppen me droger ging na een jaar ook naar de klote zal kijken hoelang me Zanussi het volhoud
Een flauw grapje, maar zuinig is/was ie wel. Verbruikt nu niets meer. 8)
Kan het misschien zijn dat je accu cap. niet voldoende is op een gegeven moment, waardoor de boel defect raakt?
Maar eigenlijk zou je omvormer moeten uitschakelen als ie te kort meet, toch? :o

Douane je moet er wel rekening mee houden de "energie zuinigheid" van een koelkast, staat en valt met aantal keren dat de deur opengaat. De zuinigheid heeft nl. betrekking op de isolatie van je kast en niet zozeer op het stroom verbruik van je compressor als deze draait.
Vaak kastje open en dicht betekend dat de compressor vol aan de bak moet en dus vaak zal draaien. Het is in die zin niet zuinig als bv. een inverter compressor, die langzamer gaat draaien als de boel op temperatuur is/komt. Daar betekend langzamer draaien ook minder stroomverbruik en dus zuiniger. (dit even als voorbeeld want koelkastjes met inverter bestaan volgens mij nog niet)
groet Terpstra / SAMBEEK
douane

Bericht door douane »

ErikH schreef:
sambeek schreef:
Evert schreef:Kabels die zwart worden en brandlucht? dat gaat niet vanzelf. :?
1 ding heb je in ieder geval fout gedaan; De juiste zekering bij het type bekabeling.

Gr.

Erik
de victron is gewoon uitgegaan dus snap even je andwoord niet eigenlijk maar kabeltje wat de motor van de koelkast in gaat is zwart de rest niet.
douane

Bericht door douane »

sambeek schreef:
douane schreef::shock: ja hangt een victron omvormer aan de wand hier 3000 wat sinus staat er op denk gewoon dat het een K.U.T koelkast was had hem gekozen vanwege zijn zuinige label toen maar ik heb altijd gezeik met zooi van scheer en foppen me droger ging na een jaar ook naar de klote zal kijken hoelang me Zanussi het volhoud
Een flauw grapje, maar zuinig is/was ie wel. Verbruikt nu niets meer. 8)
Kan het misschien zijn dat je accu cap. niet voldoende is op een gegeven moment, waardoor de boel defect raakt?
Maar eigenlijk zou je omvormer moeten uitschakelen als ie te kort meet, toch? :o

Douane je moet er wel rekening mee houden de "energie zuinigheid" van een koelkast, staat en valt met aantal keren dat de deur opengaat. De zuinigheid heeft nl. betrekking op de isolatie van je kast en niet zozeer op het stroom verbruik van je compressor als deze draait.
Vaak kastje open en dicht betekend dat de compressor vol aan de bak moet en dus vaak zal draaien. Het is in die zin niet zuinig als bv. een inverter compressor, die langzamer gaat draaien als de boel op temperatuur is/komt. Daar betekend langzamer draaien ook minder stroomverbruik en dus zuiniger. (dit even als voorbeeld want koelkastjes met inverter bestaan volgens mij nog niet)
als ik stroom te kort zou hebben zou ook me tv en laptop uit vallen ik kan 5 dagen zonder stroom varen me zonnepanelen en dynamo houden het niet vol maar heb 3 x 230 ampere accus staan die op de omvormer zitten maar ik vaar nu steeds van haven naar haven en lig zoiezo om de twee dagen aan de stroom en dan laat de lader van de victron alles in een nacht gewoon weer vol .

koelkast gaat zo wenig mogelijk open alleen voor drinken pakken enzo :lol: nu wel vaak met het warme weer moet wel wat langere trekjes gaan maken anders ben ik niet eens optijd thuis kwam ik vandaag achter :lol: :lol: :lol: zal me baas leuk vinden :shock:
Gesloten