Goedenavond mensen
Ik ben begonnen aan het onderhoud van mijn 2 Perkins motoren.
Van de stuurboord motor zijn de verstuivers al gereinigd en afgesteld en ik wil het kleppen deksel pakking vervangen, nu heb ik een setje nieuw type pakkingen besteld( rubber, nitril) in plaats van de originele kurken pakkingen omdat ik op het net had gevonden dat dit het probleem oplost van lekkages aangezien deze motoren horizontaal opgesteld zijn en er dus altijd olie op de pakking blijft staan.
Heeft hier iemand ervaring mee?
En is het verstandig om een extra vloeibare pakking aan te brengen?
Met vriendelijke groet Arno
Perkins HT6354 onderhoud
Moderators: sailor wim, frank
Re: Perkins HT6354 onderhoud
Ervaring met vloeibare pakkingen wel .
Vond het maar een geklieder vroeger.
Maar misschien iets belangrijker.
Hoe verhoud dat vloeibaar spul zich met een nitril pakking?
Nitril is een rubber ,dus geen kurk zoals een normale pakking .
Met vriendelijke groet,
Wybren.
Wybren.
Re: Perkins HT6354 onderhoud
Tja nitril is geen Viton dus het is wel te lijmen/plakken maar ik neig er na om het eerst eens met alleen de pakking te proberen. Ik ben opgeleid met de overtuiging dat vloeibare pakking een lapmiddel is en geen solide afdichting.
Toch door de jaren heen diverse pas vlakken tegen gekomen die poreus waren geworden en alleen in combinatie met bevoordeeld hylomar dicht te krijgen waren.
Dank je wel voor je bericht!
Met vriendelijke groet Arno
Toch door de jaren heen diverse pas vlakken tegen gekomen die poreus waren geworden en alleen in combinatie met bevoordeeld hylomar dicht te krijgen waren.
Dank je wel voor je bericht!
Met vriendelijke groet Arno