De winter staat weer voor de deur en het zal binnenkort wel gaan vriezen.
Dus begin ik het water van alle machinerie af te tappen en af te tappen en af te tappen.. ??
Verhip, wat is hier loos? Komt geen eind aan, het water blijft maar komen.. help!
De 2,5 duimse buitenboordafsluiter laat water door alsof je thuis aan de aanrecht staat!
Dat is verrekte vervelend, hoe krijg ik de zaak nu watervrij tot het voorjaar?
Goede raad is altijd duur dus na een nachtje slapen en alles op een rijtje maar besloten om de toevoer naar de wierbak met een stempel af te dichten.

Op de foto zie je de wierbak met de afdichting en die knobbel rechts in de anode want de zeef die erin hoort te staan is van RVS.
Maar nu verder.. we hebben al met een hogedruk rioolreiniger de kraan van buiten uit schoon gekregen, 60cm onder waterlijn is de ingang.
Dat wil zeggen dat ik ergens een flink stuk gelicht moet worden, een dok of een helling.. ik weet het nog niet.
Voorlopig is de zaak dicht en kan vorst geen kwaad, tijd om na te denken tot het voorjaar.
Eerst op zoek naar een degelijke afsluiter, niet zo ń licht ding maar een goede kwaliteit, dit kun je niet hebben. Dit grapje gaat flink kosten verwacht ik.
Als het nou lekker warm was dan zou ik een afsluitballon van buitenaf in kunnen brengen en dan zou ik de kraan kunnen vervangen.
Maar voorlopig trek ik geen zwembroek aan. Ik weet het nog niet. Eerst een kraan.
En zo lijken we het rampjaar 2020 te eindigen, nog een week of wat volhouden.