Van de sloperij van het luik heb ik geen foto's gemaakt.
Laten we het erop houden dat het geen overbodige klus was.
Ik weet nog dat ik vorige zomervakantie hier iets plaatste over lekkerij via het schuifluik tijdens een regenbui.
Ik weet nu waarom...

Dit kwam onder de verf en de lagen glasvezelplamuur vandaan.
Wat denken jullie?
Dit was nog wel een seizoen meegegaan toch?
Enfin, niet alleen het plywood bleek verrot, maar ook een gedeelte van de bakboords railgeleider.
Het hout leek wel opgedroogde zwarte wol.
(Wie zei nog maar dat hardhout tegen vocht kan?)
Daar moest dus ook wat aan gedaan worden.
Dit heb ik opgelost door het met glasvezel versterkt epoxyplamuur op te vullen en in model te schuren.

Het resultaat ben ik best wel tevreden mee.
Natuurlijk was uitzagen/beitelen en een inzetstukje erin zetten veel beter geweest, maar dan moest ik een hardhouten balkje kopen van 3 meter á 22 euro waar ik vervolgens 10 cm van nodig had.
Dat vond ik een beetje te gek.
Ook de achterste 'dakdrager', het balkje waar de plaat op rustte, had een rotte plek.

Hier heb ik wel een inzetstukje in gemaakt.
Gewoon van vurenhout.
Alles komt uiteindelijk in de verf te staan, het zit straks uit weer en wind, en het zal daarom mijn tijd nog wel duren,dat inzetstukje.

Het resultaat is alleszins acceptabel.
En nu de grote uitdaging: hoe zat het nou nog maar in elkaar?
Dit is de BB voor hoek.
En ik kan mij niet herinneren dat dat versprong.
In mijn beleving liep dat "flush"(glad) door.
Ik had wel foto's gemaakt van de situatie voor het slopen, maar mijn telefoon crashte, wat uitdraaide op een fabrieks-reset.
Dus: weg foto's.
Morgen maar even naar de boot om de boel te passen.
Edit: met de foto's hierboven kom ik tot de conclusie dat ik de voor- en achterbalk verwisseld lijk te hebben...