ik heb een vraag en die heb ik in het verkeerde forum geplaatst, vandaar de herhaling met de al gegeven reactie. nu met foto's
Ik woon op een woonschip (nog niet zo lang) en het schip is toe aan onderhoud. met name een stevige verf beurt. Ik ben nu toe aan de gangboorden. en kom daar kierende naden tegen. De zwarte laag op het gangpad wordt straks grijs. Ik heb nu alles geschuurd. de kale plekken wil ik eerst voor behandelen met mei en daaroverheen het hele gangboordpad eerst een grondlaag grijs en dan aflakken met een deklaag. Doch die kieren daar zit ik mee. mijn idee is om als ik ze eerst verf met menie, dan afritten met sikaflex kit en dan verder afverven. Is dat een redelijk goed idee?

en de kieren tussen gangboord en boordrand

Antwoord van Sailor WimIk ben een liefhebber van Owatrol, maar nu zou ik Rust- Oleum galva zinc adviseren.Lekker met meerdere lagen in de naad kwasten. Snel droog en zeer goed roestwerend. Je hebt dan op de plaatsen waar je niet meer bij komt een goede kathodische bescherming.
En het "ruwe" oppervlak zal de kit beter laten hechten.
De kit moet wel de Rustoleum laag afdekken omdat menie ed. er moeilijk op hecht .
mijn reactie
Beste Wim,
Dank voor je reactie.
Mooi middel lijkt me. Maar ik moet dan wel alles blank maken eerst. Als ik het goed lees.
tweede vraag: Ik heb nog een ander vraagje namelijk en daar wil ik de foto graag van laten zien. Het gaat om putjes in het gangboord aan de zijkant, waar nu al het vuil in blijft liggen en niet wordt weggespoeld. ik wil dat oppervlak eigenlijk egaliseren, maar waarmee? en kan ik het over de oude verflaag egaliseren, of moet het toch eerst blank zijn?

Ik hoop dat ik duidelijk ben.
en wacht jullie reactie af.