Het heeft even geduurd, wegens allerlei zakelijke en persoonlijke zaken wat verder niet ter zake doet voor dit verhaal, maar nu ik weer een beetje licht aan het eind van de tunnel zie ben ik verder gegaan met het installeren van de omvormer.
Deze was in mijn machinekamer al wel gemonteerd en aan gesloten voor gebruik als acculader( ik vaar zo goed als niet dus de vonkendozen moeten af en toe een beetje prik toegediend krijgen).
Nu echter ben ik met het 220 V deel bezig en nu komt de verrassing: bij het verdelen van de wand-dozen dacht ik even een "tussendoor controle" te doen om te zien of het tot waar ik was (verdeeldoos roef/stuurhut) nog klopte,kom ik niet verder dan 210 V

Alles gecheckt en nagelopen, maar ook aan de ( beide) uitgangen van de omvormer meet ik maar 210 V

Destijds toen ik hem kocht hing hij aan boord van een zeilboot en hebben we getest met een 220 V lamp welke testjes vlekkeloos verliepen met als resultaat de aankoop, gemeten heb ik toen niet, er van uitgaande dat als er een 220 lamp brand er ook 220/230 is, maar .......niet dus.

Toen ik de omvormer had gekocht ben ik op zoek gegaan naar documentatie (welke nergens te vinden was), vooral omdat ik in eerste instantie wilde weten welke laad-karakteristiek de accu-lader hanteert.
Via het type en merknaam kwam ik bij de fa.Technautic terecht, die me wisten te vertellen dat ze een tijdje onder eigen naam (Technautic) omvormers hebben laten maken in Duitsland maar dat de fabriek niet meer bestaat en dat ook T`nautic er niets meer mee doet en een beloofde speurtocht in hun archieven heeft niks op geleverd

En nu dus dit verhaal: het gaat om een Technautic 12/1800/70 ( geen verder type) met Duitse en Nederlandse beschrijving bij de knoppen etc. de lader doet het prima (zover ik kan nagaan), 230 doorgeven van walstroom geen probleem ( is ook echt 230) alleen de omvormerfunctie is een beetje lui/zuinig

De vragen: Kent iemand dit apparaat.Heeft iemand eenidee hoe dit op te lossen? Is (maar) 210 V. ECHT erg? Niet goed dat weet ik wel maar ik ben niet van plan er grote gebruikers op te gebruiken, het zal beperkt blijven tot licht,tv, opladen laptop/telefoon.
Graag wijze raad alstublieft,

Wordt (hopelijk) weer vervolgt, groet Ad