Het valt allemaal nog steeds niet mee( lichamelijk EN geestelijk) maar deze week heb ik mezelf "gedwongen" om weer eens wat aan de TADI te doen.
Mijn timmerman is "gesneuveld" (burn-out) dus die komt voorlopig niet meer, en ikzelf zie geen kans om met de "slaapzaal"verder te gaan wegens gebrek aan ECHTE timmerkennis en lichamelijke beperkingen, in de machinekamer loop ik tegen het feit aan dat er geen water op steiger is om eens lekker te soppen/ontvetten en het staal is nog te koud om te verven, ik heb (nog) geen verwarming.
Dus dan maar verder met een schuurprojectje n.l. het "nieuwe" dashboard

De oude situatie: alle plussen aan de schakelaars gesoldeerd en ietwat rommelig

Zo ziet/zag het er uit,schakelaars ZO oud dat ze OF aan de hendeltjes OF aan het huis afbreken als je niet voorzichtig bent

De nieuwe schakelaars met een centraal plus-verdeelpunt en alle schakelaars een eigen draadje

Het nieuwe aanzicht in aanbouw, behalve de schakelaars, controlelampjes en de volt-en ampere-meter komen de oude instrumenten zoveel mogelijk terug.
Aan de linkerkant komen nog de toerenteller, de start- en stopknoppen, de temp-en oliedrukmeters en midden-onder de hoofdschakelaar voor het motorgedeelte, zo heb ik motor- en elektra-deel ieder aan een kant

Om de commentatoren voor te zijn: ik ben een amateur, omdat het mijn laatste bootje is en bij gebrek aan budget gebruik ik wat ik op "voorraad" heb en dat is niet altijd het materiaal wat de vakman zou nemen.
Tenslotte nog dit: om een beeld te scheppen van mijn lichamelijke beperking, als ik een stukje isolatie van een draad af wil halen moet het draadje in de bankschroef geklemd en dan kan ik met twee handen de striptang bedienen, met de kneltang idem dito, erg tijdrovend en frustrerend kan ik U melden

Wordt vervolgt, groet Ad