Een bevriende (scheeps-)timmerman heeft aangeboden om mij pro Deo bij te staan met het aanpassen van het houtwerk, omdat, en ik citeer: hij "het een leuk projectje vind"

Daar hij als zzp-er alleen `s zaterdags een paar uur kan missen gaat het wel even duren ,maar ik ben hem enorm dankbaar voor zijn gebaar, want hij sleept mij OOK weer een beetje op gang, wat me alleen niet lukt( depressie

We zijn begonnen met het achteronder (slaapzaal

De steil-staande schrotenbetimmering heb ik gesloopt en die gaan we aan het voeteneind met het schip mee laten lopen om meer voeten ruimte te maken en vervangen de schrootjes door plaat.
Bij dit slopen een tijdje geleden ontdekte ik dat de bedrading van de drie aanwezige lampen met schemerlampensnoer( 2 x 0,75 mm2) dwars door spanten(scherp) en door de isolatie zonder pijp/goot/binders "geïnstalleerd" was met de aanvoerdraad op een paar centimeter van de schroefas uit de MK naar het achteronder en daar verder met kroonsteentje verder

Vandaag heb ik dit rechtgezet: alles uitgevoerd in 2x 2,5 mm2 alles door pijp/ flexibel en gebeugeld/ge-tyrapt, doorvoer gemaakt in MK schot,alles in een verdeeldoos aangesloten het zijn maar 3 x 10 W lampjes maar toch.....

Morgen verder met de nieuwe isolatie en dan kan de timmerman zaterdag weer verder

Wordt vervolgt, groeten AD