weer een verrassing(vervolg)

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Arrejoan
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

weer een verrassing(vervolg)

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, ik ben vandaag begonnen met de "verbouwing" van het achteronder van de TADI, van EEN 120x200 bed dwarsscheeps naar twee 80x190 langsscheeps.
Toen ik een deel van de betimmering verwijderd had kwam ik een paar verrassingen tegen: plekken waar de verf weggebrand is door het laswerk aan het berghout wat buitenom is gelast :cry:
Dus nu gaat de hele betimmering helemaal eruit en wordt eerst de verfschade aan gepakt,(alsof ik nog geen werk had :evil: ), maar goed dan weet ik zeker dat het in orde is :) .
Hieronder een paar foto`s van wat ik aantrof:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ZO moet het worden:
Afbeelding
Het zwart is geen teer maar roestwerende verf met Owatrol ( plekken eerst met Owatrol puur en dan met kleur) :D
wordt weer vervolgd, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Klaver vier

Re: weer een verrassing(vervolg)

Bericht door Klaver vier »

Als ik het goed zie op de derde foto ,dan is de boot gedubbeld
Dat gaatje bovenin zou ik vanaf de binnekant ook dicht lassen,het ziet er zo zo vreemd uit.
Zo heb je altijd wel weer een verrasing,soms leuke soms minder leuke
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
Navigo

Bericht door Navigo »

HH,

Als de holle ruimte erachter van het berghout is, dan kun je in plaats van het gaatje dicht te lassen er ook een lassok inlassen.

Je kunt er dan conserverings olie ingieten/ pompen en daarna afdoppen.

Zelf zou ik voor een lichtte kleur verf gaan, dan zie je naderhand iets eerder roestsporen als er wat gaat zweten of lekken op een nagel of huidplaat.

Je bent in ieder geval van de straat, het bootje houdt je goed bezig.

Navigo
walvis
Contacteer:

Bericht door walvis »

vroeger werd het berghout gevuld met afgewerkte olie.
Ik zou het nu maar uit je hoofd halen om het tevullen met wat dan ook.
Als er wat gebeurd met het berghout scheurtje of wat dan ook, olie op het water en een prent aan je kont.
Ervaring genoeg hier mee jammer genoeg.
geert
Navigo

Bericht door Navigo »

HH,

Er zijn ook middelen die als een float coat worden gebruikt in ballasttanks, ook op vriendelijke milieu basis.

Bijvoorbeeld biokote.

Maar inderdaad, het uitgangspunt is wel dat je dicht bent en blijft.
Zal op het werk eens vragen wat wij in de boeing hebben zitten, is niet veel maar genoeg om het zuurstof arm te maken

Navigo
Arrejoan
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen. @Rene het gaatje is gelast en de sporen zijn van het aangelaste U-profiel wat dienst doet als berghout, die zie ik door het hele schip :? en gedubbeld is ze alleen aan weerszijden van de kiel 15cm/ 6mm volgens vlakrapport.
Wel zitten er hier en daar een paar "plakplaatjes" van eerdere aanvaringen ofzo :P
Wat de gebruikte kleur betreft: dat zwart had ik nog uit een partijtje roestwerende verf wat ik al eens op een maritieme veiling had gekocht (zuunige zeeuw :wink: ) en als het goed is ga IK er in mijn tijd niks meer van zien achter de beschieting :) die ik er weer voor ga maken maar ik wil wel het idee hebben dat het goed behandeld is er achter.
word weer vervolgd, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Plaats reactie