il silencio ?!

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Dirk

il silencio ?!

Bericht door Dirk »

vorige week dinsdagmiddag ben ik met onze Wodan in Maasbracht gearriveerd. Gelijk kwamen de techneuten van St Antonius Houben even kijken wat en hoe om de bestelde Python drive P200T in te bouwen en de motor op rubbers te zetten..." ja er mag nog wel wat beton weg meneer !".
Dus ik de hele avond met de HILTI aan de gang en nog een 150 kg beton weg gehamerd.
Dan kwam er een mooie stevige oude fundatie te voorschijn (van de oude keerkoppeling ?), daar hebben de heren dan vanaf woensdagmorgen het nodige laswerk aan verricht om die Python op te bouwen. Ineens maar nieuwe brandstofleidingen gemaakt, de koelwaterleidingen aangepast, uitlaat voorzien van nieuwe trillingsdemper en de uitlaat opgehangen met 3 van die pendelpunt dingesen ...
Afbeelding
Vrijdag 14u een geslaagde proefvaart en 's avonds al terug en route naar Hasselt !
Knap gewerkt en t scheelt echt een pak qua geluid, zowel binnen als buiten . Toen ik m startte dacht ik dat er iets mis was; ik hoorde maar niks, totdat ik op de toerenteller keek en zag dat ie toch echt wel draaide.
Tis nog niet echt 'il silencio' hoor. Volgende stap gaat het aanpakken van schroef en roerblad zijn, dat zijn nu de grote lawaaimakers van op t achterdek te horen denk ik.. maar je kan nu toch al een gewoon gesprek voeren op t achterdek onder t varen, voorheen was t echt roepen geblazen. Nu merk je ook als t luik van de machinekamer in t achterdek open staat of niet, voorheen was dat juist t zelfde qua geluid, zo een trilplaat was dat grote achterdek...We geraken er wel .
Binnen is t een heel groot verschil. Nu hoorde ik een deur piepen en de borden rammelen in de kast. Dat zullen ze van tevoren ook wel hebben gedaan maar dat hoorde je toen niet owv het algehele kabaal .
Nu nog eea afwerken deze week en dan volgende week op vakantie, weet nog niet goed waar naar toe,stukje de Samber op of zo, dat is wal weer even geleden ...
veel groeten en vooral ; VEEL VAARPLEZIER aan allen!!!
Dirk (en Lieve)
Navigo

Re: il silencio ?!

Bericht door Navigo »

HH,

Altijd goed als hard werken wordt beloond.
Ziet er goed uit.

Navigo
sambeek

Bericht door sambeek »

Dirk, ik wens jullie een hele rustige vaarvakantie toe. :mrgreen:
Maar dat gaat zeker lukken, na je journaal te hebben gelezen en foto te hebben gezien. :)
groet Terpstra / SAMBEEK
WillemB
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453

Bericht door WillemB »

Pff wat een werk,Dirk.

Ziet er goed uit.

En ook namens mij, veel vaarplezier toegewenst. :wink:

Gr Willem
Beter een anker kwijt dan het schip.
sailor wim

Bericht door sailor wim »

Zo'n tussenas is altijd makkelijk als je aan de keerkoppeling moet werken Dirk
Gr wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Plaats reactie