Python aandrijfashoes
Moderators: sailor wim, frank
- buggyrene
- Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1
Python aandrijfashoes
Hoi,
In mijn boot heb ik een Pythondrive, helaas zijn de ashoezen kapot, en wil ik die vervangen.
Wie weet waar ik deze ashoezen kan kopen?
René
In mijn boot heb ik een Pythondrive, helaas zijn de ashoezen kapot, en wil ik die vervangen.
Wie weet waar ik deze ashoezen kan kopen?
René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Re: Python aandrijfashoes
bij elke dealer die ook de complete drives verkoopt ?
Bijvoorbeeld Drinkwaard in sliedrecht.
Bijvoorbeeld Drinkwaard in sliedrecht.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Mag ik vragen hoe die hoezen kapot zijn gegaan? En na hoe veel uur?
Dit voor mijn eigen beleving. Heb zelf ook eentje ingebouwd en brn benieuwd naar ervaringen.
Rubbers moeten volgens mij overal wel verkrijgbaar zijn.
Dit voor mijn eigen beleving. Heb zelf ook eentje ingebouwd en brn benieuwd naar ervaringen.
Rubbers moeten volgens mij overal wel verkrijgbaar zijn.
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... 

- buggyrene
Hoi,
De ashoezen zijn door eigen schuld stuk gegaan, ik wou de homokineten reinigen en voorzien van nieuw vet, aangezien ik de as er toch achterweg had. (te onvoorzichtig)
De as heb ik gebruikt gekocht, vandaar mijn gedachte om he et te vernieuwen.
Vandaag ff navraag gedaan, 1 ashoes van Python, kost €73,=, een belachelijke prijs, aangezien voor een ashoes voor een auto, (exact het zelfde principe) een eurootje of 17 betaald moet worden.
René
De ashoezen zijn door eigen schuld stuk gegaan, ik wou de homokineten reinigen en voorzien van nieuw vet, aangezien ik de as er toch achterweg had. (te onvoorzichtig)
De as heb ik gebruikt gekocht, vandaar mijn gedachte om he et te vernieuwen.
Vandaag ff navraag gedaan, 1 ashoes van Python, kost €73,=, een belachelijke prijs, aangezien voor een ashoes voor een auto, (exact het zelfde principe) een eurootje of 17 betaald moet worden.
René
Dat is zonde. Inderdaad een belachelijke prijs. Ik weet dat er voor aandrijfassen een soort universele hoezen te koop zijn. Misschien is dit voor de python ook een uitkomst?
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... 

Helemaal top! Dat bedoelde ik!!

- buggyrene
Helaas gaan deze hoezen niet passen, mijn as is maar 160 mm lang dus het model wat er op zit moet er ook weer op, deze sluiten dan ook aan elkaar aan.
Rene
Rene
Hoi,
Bij een auto zorgt de aandrijfhoes er voor dat het vet niet in de ronte slingert en er geen rotzooi van buitenaf bij de homokineet komt. De rotzooi is vooral water en zand en vuil wat de homokineet kan beschadigen. In een boot zijn de vervuilingen van buiten af meestal niet aanwezig. De enige functie die de hoes dan heeft is het voorkomen dan het vet in de ronte slingert. Volgens mij zou dat prima met een unihoes kunnen. Om montage makkelijker te maken heb je ook deelbare hoezen. Als je as er toch uit is even met de as of hoezen naar auto onderdelen zaak. Wellicht hebben die een passende oplossing voor minder op de plank.
succes FKZ
Bij een auto zorgt de aandrijfhoes er voor dat het vet niet in de ronte slingert en er geen rotzooi van buitenaf bij de homokineet komt. De rotzooi is vooral water en zand en vuil wat de homokineet kan beschadigen. In een boot zijn de vervuilingen van buiten af meestal niet aanwezig. De enige functie die de hoes dan heeft is het voorkomen dan het vet in de ronte slingert. Volgens mij zou dat prima met een unihoes kunnen. Om montage makkelijker te maken heb je ook deelbare hoezen. Als je as er toch uit is even met de as of hoezen naar auto onderdelen zaak. Wellicht hebben die een passende oplossing voor minder op de plank.
succes FKZ
nu snap ik hem niet meer..... welk deel zoek je nou dan ?
Ik heb ook een python drive, maar heb nergens hoezen die enigzins ook maar lijken op die van een auto aandrijfas.

Ik heb ook een python drive, maar heb nergens hoezen die enigzins ook maar lijken op die van een auto aandrijfas.

===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
- buggyrene
Stevedem,
De hoezen die bij een Python worden gebruikt, worden bij een paar auto's gebruikt aan de binnenzijde van de aandrijfas (bakzijde dus), helaas zijn de assen van een auto niet zo dik als bij de Python, (resp. 22 mm t.o.v. 29 mm) ik heb even een cirkeltje gezet in bovenstaand plaatje,
Vanochtend een mail ontvangen van Dintra, deze levert de ashoesset voor €49,= per 2 stuks, een heel verschil met €72.60 voor 1 ashoes bij de eerste aanbieder.
René
De hoezen die bij een Python worden gebruikt, worden bij een paar auto's gebruikt aan de binnenzijde van de aandrijfas (bakzijde dus), helaas zijn de assen van een auto niet zo dik als bij de Python, (resp. 22 mm t.o.v. 29 mm) ik heb even een cirkeltje gezet in bovenstaand plaatje,

Vanochtend een mail ontvangen van Dintra, deze levert de ashoesset voor €49,= per 2 stuks, een heel verschil met €72.60 voor 1 ashoes bij de eerste aanbieder.
René
ah ok, duidelijk.
Ik dacht echt dat je zo'n grote erop had zitten.
Leek me al niet kloppen, maar inderdaad, op de door jou aangewezen plek heb ik ook een rubbertje zitten.
Ik dacht echt dat je zo'n grote erop had zitten.
Leek me al niet kloppen, maar inderdaad, op de door jou aangewezen plek heb ik ook een rubbertje zitten.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Het aanbod vam dintra lijkt mij redelijker. Dan hoef je ook niet te pionieren!
Wellicht een werkbeschrijving straks als je er mee bezig gaat? Met wat foto's en tekst kunnen we allemaal misschien weer wat leren!
Wellicht een werkbeschrijving straks als je er mee bezig gaat? Met wat foto's en tekst kunnen we allemaal misschien weer wat leren!

- paure nesci
GRRRRRR>>.........
ik heb ook een hoesje stuk,zit er net 300 uur in....
het is wel te zien dat aan die "stukke"kant, het hoesje een beetje "geplooid" heeft gezeten.
aan de andere kant zit het er gewoon egaal in en is er niets aan de hand.
gr Do
ik heb ook een hoesje stuk,zit er net 300 uur in....

het is wel te zien dat aan die "stukke"kant, het hoesje een beetje "geplooid" heeft gezeten.

aan de andere kant zit het er gewoon egaal in en is er niets aan de hand.
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
- sailor wim
Hoi
Mijn hoesloze Pyton is nu 3500 uur oud.
Wel veel Molykote spetters op de onderkant van de vloer isolatie.
Maar nog geen spelling gevoeld
Gr Wim
Mijn hoesloze Pyton is nu 3500 uur oud.
Wel veel Molykote spetters op de onderkant van de vloer isolatie.
Maar nog geen spelling gevoeld
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?