Ik heb het verslag met foto's maar op mijn eigen stukje internet gezet mogelijk is er iemand nog wat mee al is het ter inspiratie

http://blog.beekvaarders.be/#post7

Moderators: sailor wim, frank
Dat was inderdaad het probleem Dirk, de slang verbindingen zijn maximaal 7cm met de overlap(klemstuk) inbegrepen , dus veel ruimte voor verschuiving is er niet, maar hij past en het was een plezant project !Dirk schreef:dat iet er inderdaad een knap stukje werk uit, om al die aansluitingen passend te krijgen ...
groetjes, Dirk
Bij u gaat de koeling er doorheen, is dit buiten of kielkoeling ?JanSr schreef:Ook vaak gedaan. Inmiddels een vrij vlotte methode gevonden, ik zal eens wat betere foto's maken.
Het gaat hier om een 1,4 liter VW Polo dieseltje.
Ik begin met een strip met gaten die op de uitlaatgaten van de cilinderkop passen. Mits dik genoeg kan je die na het lassen zo nodig vlakken.
Daarop pijpjes lassen.
Daaroverheen een RVS plaat met passende gaten schuiven. Deze plaat tegen de strip aan schuiven.
Dan de uitlaatpijp met 4 passende gaten tegen de pijpjes lassen.
Daarna de RVS plaat naar de uitlaatpijp schuiven.
Dan een u-vormig omgezet stuk RVS plaat van de buitenzijde daar aan vasthechten. Het samenstel justeren tot de uitlaat in het midden zit.
Nu de pijpjes aan de plaat lassen Als die lang genoeg werden gekozen kan dat vrij gemakkelijk.
Voor-en achterzijde volgen uit de foto's.
Bij voorkeur AISI 304L of 316L
Met deze bouwwijze houd je de vervormingen goed in de hand.