Carburateur schoonmaken

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
dconel
Contacteer:

Carburateur schoonmaken

Bericht door dconel »

Eigenlijk zou je een aggegraatje iedere maand een keer moeten gebruiken, of op zijn minst even laten lopen. Nu had ik deze ook al een tijdje niet meer gebruikt, maar wel nodig. Wilde dus niet starten.. Wel vonken maar de bougie bleef droog.

Afbeelding
Dus dan maar even uit elkaar en naar de carburateur kijken.

En de carburateur was erg bah, geen wonder dat deze niet wilde starten:

Afbeelding
Hierboven de vlotterkamer die helemaal vol met gom en restjes pakking zit

Afbeelding
En hierboven de andere helft van de carburateur. Alle kanaaltjes en sproeiers zullen wel sterk vervuild zijn.

De carburateur is van het merk Mikuni en het type BV18. Ik ben op zoek naar nieuwe pakkingen en het liefst een revisie-setje. Weet iemand waar ik die kan vinden? Heb al wat Yamaha dealers gebeld maar die kunnen mij niet helpen.

Wie weet waar ik een beetje betaalbaar carburateur reiniger kan vinden? Iemand ervaring met bepaald spul?

En heeft iemand ervaring met het schoonmaken met een uktrasoon badje. Ga steeds vaker twijfelen om zo'n ding aan te schaffen.

Alvast bedankt!

Dirk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
ErikH
Contacteer:

Re: Carburateur schoonmaken

Bericht door ErikH »

De bagger die je ziet zijn resten verdampte benzine die erin komt na een maandje stilstand. Beste middel om dit te voorkomen is het aggregaatje te stoppen door de benzinekraan dicht te draaien als je 'm denkt langere tijd niet te hoeven gebruiken. Carburateur word dan helemaal leeg gedraaid. Carburateur gewoon schoonmaken met wasbenzine/fijn schuurpapiertje en de boel met vloeibare pakking weer in elkaar schroeven, voor deze toepassing goed genoeg.

Gr.

Erik
Richard van den Berg
Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat
Contacteer:

Bericht door Richard van den Berg »

Als je het generatortje weinig gebruikt - Aspen gebruiken.

Dat vergomt in ieder geval niet. Tegen vocht is geen kruid gewassen:

Afbeelding

Dat was de oorzaak dat mijn motorzeis er weinig zin meer in had. Schoonmaken en het ding loopt weer als een tierelier :D
Groeten,

Richard

mijn boot
edje

Bericht door edje »

schoonmaken kan je gewoon doen met de benzine en een (scotch bride) schuursponsje oid. sproeiertjes er uit draaien en ff doorblazen met wat lucht of een dunne naald uit de koffer van zijne narigheid :wink: die overhaal setjes van pakkingen zijn meestal te verkrijgen bij de dealer van de generator. Anders heel veel geduld en priegelwerk met een schaartje en pakking materiaal.Ik heb laatst van mijn benz generatortje een pakking gemaakt van dun rubber koord uit een doosje van loctite (o ringen set) werkt tot op heden nog prima.

gr Ed
Plaats reactie