Ik ben op zoek naar een aansluitschema voor een vetus uitlaat temperatuur alarm,
Dit systeem was reeds gemonteerd in mijn boot, maar enkel met een melder bij de binnenstuurstand.
Ik heb nog een melder gekocht, voor de buitenstuurstand.
Volgens de websites is dat mogelijk
" Indien gewenst kan bij twee motoren ook 1 alarminstrument op 2 sensoren worden aan gesloten. Evenzeer kan één sensor twee alarm instrumenten bedienen, bijvoorbeeld in geval van een tweede stuur stand."
Maar hoe sluit je die 2de aan,
gewoon rechtstreeks op de sensor zoals de bestaande, of moet je ze wellicht in serie gaan zetten o.i.d. ?
HEt gaat om deze zender :
http://www.vetus.com/uitlaatsystemen/ui ... n_contents
En deze sensor :
http://www.vetus.com/uitlaatsystemen/ui ... slang.html
De service en support pagina bij vetus is offline, althans in ieder geval degene voor uitlaatsystemen etc.
Aansluitschema Vetus uitlaat temperatuur alarm
Moderators: sailor wim, frank
Aansluitschema Vetus uitlaat temperatuur alarm
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Re: Aansluitschema Vetus uitlaat temperatuur alarm
De linkjes werken niet.
Is het alarm een aan/uit alarm, dwz je hebt geen temperatuurschaal maar alleen een signalering voor te hoge temperatuur? Dan heeft de zender/sensor de werking van een schakelaar, en kan je de tweede alarmering er parallel op aansluiten, dus de draden van het buitenalarm aansluiten op de aansluitingen van het binnenalarm.
Edit: je kan de buitenmelder natuurlijk ook rechtstreeks op de sensor aansluiten, net als de bestaande. Gewoon de makkelijkste/kortste weg kiezen. Het is maar net waarnaartoe je met de meeste draden van je buitenstuurstand naar toe gaat, naar de MK of naar de binnenstuurstand.
Is het alarm een aan/uit alarm, dwz je hebt geen temperatuurschaal maar alleen een signalering voor te hoge temperatuur? Dan heeft de zender/sensor de werking van een schakelaar, en kan je de tweede alarmering er parallel op aansluiten, dus de draden van het buitenalarm aansluiten op de aansluitingen van het binnenalarm.
Edit: je kan de buitenmelder natuurlijk ook rechtstreeks op de sensor aansluiten, net als de bestaande. Gewoon de makkelijkste/kortste weg kiezen. Het is maar net waarnaartoe je met de meeste draden van je buitenstuurstand naar toe gaat, naar de MK of naar de binnenstuurstand.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
bij mij werken de linkjes wel.
groet Terpstra / SAMBEEK
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Bij mij nu ook. Wat ik zie is geen aanleiding om mijn vorige post te wijzigen 

Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
Ik vermoede ook al zoiets hoor, gewoon erbij prikken.
Alleen stond er dus niets over in de beschrijving, het is inderdaad een soort schakelaar, bij te hoge temperatuur schakelt die de stroom door.
Er zaten buiten al een temperatuur en oliedruk alarm,
maar vind een uitlaattemperatuur alarm ook wel prettig.
een gesmolten slang wil je niet
Alleen stond er dus niets over in de beschrijving, het is inderdaad een soort schakelaar, bij te hoge temperatuur schakelt die de stroom door.
Er zaten buiten al een temperatuur en oliedruk alarm,
maar vind een uitlaattemperatuur alarm ook wel prettig.
een gesmolten slang wil je niet

===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================