Onze waterscouts zijn gaan varen en opeens ging het oliedrukalarm af. Ze zouden de motor gelijk stil gezet hebben en de boot naar de haven verhaald hebben (achteraf hoorde ik dat de motor al warm liep (temp. alarm af ging) en dat ze gewoon terug gevaren zijn

In ieder geval toen ik in de haven poolshoogte kwam nemen trof ik de motorolie in de bilge aan en zat er werkelijk geen druppel meer aan de peilstok van de motor. Rara politiepet.
In het meest gunstige geval is er gewoon een filter kapot of ligt de bout van de aftap er uit. Maar ik ben bang dat er meer aan de hand is (bijvoorbeeld krukaslager er uit gedrukt of scheur in blok).
Nu is mijn vraag. Wie kent er iemand of een bedrijf in de omgeving van Hank die ons zou willen helpen met de motor? We halen hem deze week los om te kijken of het een eenvoudig probleem is. Maar daar ga ik niet van uit. Dus, gezocht: kennis en ervaring met dieselmotoren

We gebruiken de sleepvlet om de kinderen op het water te begeleiden en de diverse activiteiten mogelijk te maken. Dus het is belangrijk dat het probleem op juiste wijze aangepakt wordt. Echter beschikken wij niet over voldoende geld om de hulp van een bedrijf in schakelen. Uiteraard mag het wel wat kosten, misschien kent iemand een monteur die graag hobbyt?
Het gaat om een Yanmar 4 cyl. diesel 40 pk.
Alvast bedankt!
Dirk