heeft hier iemand ervaring met lombardini gensets?
Ik heb enkele maanden geleden een LMG4000 gekocht.
Zelf ingebouwd en van zodra de accustroom opging begon de starter te draaien en deze bleef draaien.
eea iov Kemper en Van Twist nagemeten en de printplaat bleek kapot, ze sturen een nieuwe op, motortje start en loopt.
6 draaiuren laten valt ie stil en, wil ie niet meer starten. Mecanieker van Hunter kot iov K&VT kijken en vindt geen electrische of brandstoffout, het moet iets mechanisch zijn. Genset wordt uitgebouwd, gaat naar de werkplaats en de 'lockbouten van de tuimelaars' blijken gelost te zijn. Ik lees dat als borgmoeren ?
Ok afgelopen maandag wordt de genset terug ingebouwd, we testen m n half uurtje en hij draait naar behoren . Ik hou de technicus in de gaten wanneer hij voltage en frequentie afregelt, dat is blijkbaar puur toerengebonden, ik vermoed een soort dynamo systeem zonder spanningsregelaar ??
Dit weekend wilde ik de monofazige 230V genset eens deftig testen. Hij mag normaal 3.5kW leveren en is voorgeschreven afgezekerd op 16A.
Bij 5A levert ie 250V, bij 7.5A heb ik nog 232V, bij 12.5V heb ik nog 210V.
Ik heb dan geprobeerd het toerental nog op te schroeven maar hij zit al aan zijn maximum..
Volgens mij heeft het geen enkele zin dat ik dan 16A ga belasten, dan duik ik zowieso onder de 200V...
Is dat normaal of mag ik concluderen dat het motortje om een of andere reden niet in staat is om zijn volle vermogen te leveren ?
Ik mag tot u niet klagen van de service van K&VT en van Hunter maar een mens begint er wel aan te twijfelen of Lombardini wel een goede keus was of is het gewoon een verkeerd uitgangspunt van mij dat als dat ding 16A mag leveren dat die dat ook moet kunnen ?
Zou wel jammer zijn want die 12.5A trok ie toen ik de compressor aan de gang zetten(speciaal op 2.5kW monofaze gekocht voor die genset) en dat betekent dus dat ik niet op generator zou kunnen gaan naaldenbikken ...

ben eens benieuwd, norgen Hunter eens informeren ...
groetjes,Dirk