Simpel vraagje,
Ik heb een nieuwe tank geplaatst,
deze staat boven op de oude welke in de kiel verwerkt zit/zat.
Ik heb ook nieuwe vulslang geplaatst, niet de zwarte maar de doorzichtige met ringen erin.
Wel geschikt voor brandstoffen.
Er zit echter een stuk in waar de slang onder het nivo van de vulopening komt,
er blijft dus altijd een beetje diesel in de slang staan.
Kan dat kwaad ?
Diesel blijft in vulslang staan
Moderators: sailor wim, frank
Diesel blijft in vulslang staan
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Re: Diesel blijft in vulslang staan
Kan absoluut geen kwaad.
Bij langer stilliggen zou er theoretisch (let wel theoretisch) dieselbacterie kunnen ontstaan, maar dat gebeurt alleen wanneer er sprake van water c.q condens sprake is. Dat lijkt me in een bochtje van een slang niet te gebeuren.
Bij langer stilliggen zou er theoretisch (let wel theoretisch) dieselbacterie kunnen ontstaan, maar dat gebeurt alleen wanneer er sprake van water c.q condens sprake is. Dat lijkt me in een bochtje van een slang niet te gebeuren.
gr. Cees
de maker van Vaartips Nederland kennisbank voor pleziervaart en scheepvaarthistorie.
de maker van Vaartips Nederland kennisbank voor pleziervaart en scheepvaarthistorie.
kan geen kwaad, maar de slang kun je dus een stukje inkorten om het probleem te verhelpen.
nee inkorten is niet mogelijk,
de slang komt van de vulaansluiting binnen, gaat onder de vloer, maar moet dan iets onder een drager van de vloer door.
De vulopening van de tank zit strak onder de vloer, waardoor de slang dus weer iets omhoog gaat.
Daardoor hangt hij in het midden tussen tank en vuldop dus 10cm lager dan bovenkant tank.
Maar prima dat het geen kwaad kan,
ik gooi er preventief spul in tegen die bacterie, en alles is verders nieuw.
Dus komt goed.
Thanks heren !
de slang komt van de vulaansluiting binnen, gaat onder de vloer, maar moet dan iets onder een drager van de vloer door.
De vulopening van de tank zit strak onder de vloer, waardoor de slang dus weer iets omhoog gaat.
Daardoor hangt hij in het midden tussen tank en vuldop dus 10cm lager dan bovenkant tank.
Maar prima dat het geen kwaad kan,
ik gooi er preventief spul in tegen die bacterie, en alles is verders nieuw.
Dus komt goed.
Thanks heren !
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================