Info: Eric Bakker Schip: De Robbedoes Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm Bouwjaar: 1959 Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel) Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1 Ligplaats: Uitgeest ZWVU
Ik heb op mijn koelwatertoevoer een terugslagventiel zitten.
Die heeft een extra afvoer naar buiten.
Maar daar komt altijd water uit? zodra de motor koelwater krijgt komt er uit dat buisje ook water. Klopt dat?
op de foto lijkt hij heel dict aan de waterlijn maar dat is gezichtsbedrog
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Etab is het wel een terugslagklep ,door een terugslagklep kan geen water terugkomen.
Is het niet een soort inlaatcombinatie,deze heeft ook een terugslagklep,maar deze loost bij overdruk na de terugslagklep wat water.
Ik heb deze situatie nog nooit gezien,waarom zit die terugslagklep er in?
Gr Rene ( De Stoere).
Info: Eric Bakker Schip: De Robbedoes Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm Bouwjaar: 1959 Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel) Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1 Ligplaats: Uitgeest ZWVU
Als de terugslagklep defect is kan er wel water teruglopen. Maar daar ga je zeker niet van uit....
En ja er kan water uit dat gaatje komen.
Bij mij kwam er altijd water uit(vorige boot met DAF en natte uitlaat) is ook makkelijk je kijkt af en toe eens opzij en je ziet dat er nog water uit komt.
Ik denk dat bij hoger toerental, de pomp harder loopt, maar de hoeveelheid water niet wegkrijgt, en dit dus een soort van overstort is, het water zoekt natuurlijk de weg van de minste weerstand.
Bij mij was dit een leidinkje van 10mm, waar hij precies op aangesloten zat weet ik niet meer. Ik had er trouwens geen terugslagklep tussen zitten.