Het sleepbootje (klik) van onze groep moest weer gebunkerd worden, de tank was zo goed als leeg. Een paar dagen voor het bunkeren was ik nog oefenvaren met een paar leden. De motor viel toen twee keer uit, vreemd. Ook was er meer herrie dan normaal was, vreemd..
Wat blijkt nu, de tank was gewoon leeg. We hebben een tank waar ongeveer 350 liter brandstof in kan en dat is ook wat we hebben gebunkerd

Met de wetenschap dat we de laatste restjes diesel uit de tank geslurpt hebben leek het ons handig het brandstoffilter maar eens te vervangen, wie weet welke rommel je van de van bodem opzuigt. Zie hieronder het resultaat:

Het fijnfilter zat ook vol meuk.
Dit is gewoon een alg toch? Geen reden om zorgen te maken lijkt mij. Echter sommige walkapiteins beweren anders en zweren dat we tank moeten schoonmaken en dergelijke. Daar heb ik echt geen zin in, en we hebben net een kapitaal aan diesel gebunkerd. Volgens mij is dit niet de bacterie die we kennen (die is slijmerig en wat transparant van kleur) en als we nu de boel filteren moet het goed komen toch?
Dus een paar extra filters mee en gaan! Wat denken jullie?