EFM is al langs geweest voor de inspectievan het onderwaterschip, ik wilde eigenlijk nu het roer aangepast hebben, de boot is bij lage motortoerentallen echt onbestuurbaar, als 'nen drol in ne pispot'...
;-D

oude situatie
Het roerblad is nu naar beneden verlengd en een visstaart eraan gemaakt , bovenaan ook een platform aangebracht om de berg schroefwater wat in te tomen hopelijk.

het aangepaste roer
Knippen en scheren is gepland voor september, dan moet ook Euroclass passeren. Ik wilde dat nu niet combineren, het certificaat is nog tot 12/10/14 geldig, als ik ze nu laat komen dan ben ik binnen 5 jaar al in oktober-november of zo naar de werf aan het gaan om evt vriesweer te ontwijken en dan ben ik zo een jaar keuring voor niks kwijt...
En als de roeraanpassing nog niet voldoende blijkt dan kunnen we in sept nog een andere oplossing zoeken he ...
Maandag is de tewaterlating gepland en dan tussen alle bedrijvigheden door als de wiedeweerga terug naar Neeroeteren varen ...
groetjes, Dirk