Eerst met 20mm glaskoord en daarover 3mm glasband
Gisteren op jacht geweest naar hitte bestendige pakking en nieuwe gemaakt met een holpijpje.
Volgende week word de superwool geleverd voor verdere isolatie.
Ik ga het geheel afwerken met grijsglasdoek, maar hoe dat weet ik nog niet.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Met Superwool en wat glasband geïsoleerd het geheel met ijzerdraad vastgezet.
Gineke heeft van glasdoek een hoes genaaid deze zit erom en is wat terug geslagen voor de montage.
Gr Wim.
Ps. ik heb nu wel =/- 4.50 mtr. superwool over.
Hoi,
Het spul prikt echt wel hoor.
En moet afgewerkt worden met glasdoek ook de rest van de uitlaat word afgewerkt met dit doek.
Janneke Bos van 20m schrijft dat een gewoon luchtfilter (een keien vanger) de glasdeeltjes doorlaat en ik kan mij voorstellen dat dit voor de motor niet goed is.
Zij adviseert een papierfilter en laat ik dat nu al weer jaren geleden al gemonteerd hebben
En de Superwool heeft al een nieuwe baas
Gr Wim.
bij lasaulec kun je complete `jassen` kopen voor uitlaat isolatie, deze leg je om je uitlaat heen en zet je vast met een ijzerdraadje om de haakjes die er al aan zitten, ik had dit gebruikt bij mijn vorige boot om de uitlaat en de turbo, werkte perfect en niet duur.
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Zo nu het binddraad nog vervangen voor Aluminium tiewraps.
Het lijkt wel of de ingreep buiten de verlaging van brandgevaar ook het geluid wat heeft verminderd.
Bij komende kosten zijn het vervangen van de geluidisolatie aan de brandstoftanks.
Door het erlangs wurmen is de boel aardig stuk gegaan.
Gr Wim.
schottel schreef:Geluids isolatie aan de brandstoftanks
louis.
Hoi Louis,
De geluidisolatie zit op de brandstoftank maar is ook warmte isolatie om de uitstraling van de motor en de uitlaat te minimaliseren.
@Ursus,
Kijk eens bij Motip daar is een spuitbus te koop met lak die zo op onbehandeld staal kan en tegen 800 gr. kan.
Gr Wim.
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639