Hoi,
Vorig jaar problemen met de Velvet gehad.
En de KK laten reviseren.
Nu vanaf De Gouwe gered door Frank.
Wat een geluk dat de Hylke ook deze kant op kwam, en ik niet via de H IJssel naar de Parksluizen ben gevaren.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Hoi Louis,
Vast bedankt voor het aanbod.
Eerst wachten op de expert en dan de boot ombouwen van vakantie schip naar werkboot.
In ieder geval moet de witte kat naar huis anders is zij zo ATF rood.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
geen klapslang oid? Ik vind de gelekte olie wel erg donker. heb je misschien een tros in de schroef gehad?
Als ik wat voor je kan doen hoor ik het graag. ik ben net weer terug van Vinkeveen en ga dit weekend niet varen.
vr gr Nico
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
Hoi,
Vanmiddag de KK uit de vet of liever ATF oliekuil gehaald.
Morgenochtend naar Uithoorn voor inspectie.
Tevens drie prijzen ontvangen voor de eventuele vervanging.
Het vertrouwen in de reparateur is natuurlijk laag geworden.
De Simmering van de ingaande as is eruit gedrukt, maar waarom is nu de grote vraag.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Een niet zo voor de hand liggende mogelijkheid Wim: als het geheel te "spannend" is gemonteerd en de as warmt op bij het varen zou het kunnen dat er door de uitzetting van de as tussen je druklager en de kk voldoende druk wordt opgebouwd om de keerring er uit te drukken??
uitzetting van staal is 0.12 mm per graad en per meter. dus een opwarming van de as met 20 graden geeft een uitzetting van 2.4 mm (in de veronderstelling dat het stuk as tussen kk en druklager 1 meter is). Aan de kant van het druklager kan hij die niet wegkrijgen.
Het is maar een idee hoor.
grts
Johan
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
johan schreef:Een niet zo voor de hand liggende mogelijkheid Wim: als het geheel te "spannend" is gemonteerd en de as warmt op bij het varen zou het kunnen dat er door de uitzetting van de as tussen je druklager en de kk voldoende druk wordt opgebouwd om de keerring er uit te drukken??
uitzetting van staal is 0.12 mm per graad en per meter. dus een opwarming van de as met 20 graden geeft een uitzetting van 2.4 mm (in de veronderstelling dat het stuk as tussen kk en druklager 1 meter is). Aan de kant van het druklager kan hij die niet wegkrijgen.
Het is maar een idee hoor.
grts
Johan
Wim heeft het over de ingaande as, dus ik neem aan dat het aan de motorzijde is en niet aan de schroefaszijde
Gr. Karel
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Hoi,
Vandaag tussen het balkon tegelen door naar Uithoorn geweest voor de KK.
Daar lag al een nieuw pomphuis klaar waar een Simmering was in gelijmd.
De Simmering heeft een stalen buitenkant dit is beter als de originele vind de reparateur.
Daarna aan de testbank en laten draaien met olie.
Op de terugweg naar de boot en met hulp de KK weer naast de motor getakeld.
Morgen het balkon afmaken voor het weer omslaat.
Pffff zo nu eerst een biertje.
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
biertje, balkonnetje, bootje, wat een heerlijke combinatie Wim !
Het kaarske brandt voor je volgende proefvaart. Komt allemaal goed !
geniet van de mooie dagen ...
groetjes, Dirk