meester schreef:die pomp een stationair stand geven is niet eenvoudig. het is meestal een 2 speed pomp (kan je aan het nummer opvragen) en die missen dus een all speed regeling.
misschien kan je een eigen regeling bouwen met een stappenmotor oid
Ik ga het een en ander proberen
Jan van Leeuwen schreef:Hallo Boekel,
Hoewel ik het technisch zeer interessant en een mooie oplossing vindt en ik begrijp je beweegredenen, en begrijp ook dat meester/Nico er technisch vol van is, hij is al jaren met veel toewijding op technisch gebied bezig, moet me toch even van het hart dat ik het persoonlijk zeer jammer vindt dat de ouwe vertrouwde blauwe Deutz, uit zijn natuurlijke omgeving is gehaald, wat ga je er nu mee doen?
Het is geen makkelijke beslissing geweest, maar als er een mooie viertakt in had gestaan was die waarschijnlijk blijven staan.
De motor komt bij iemand anders in een westlander (16 meter) te staan, en niet in een privé museum, dus dat is wel een geruststelling.
Misschien is het mooi op een andere locatie in je schip een opstelling te maken, zodat je hem af en toe nog eens kan demonsteren en laten draaien, het is maar een idee, een andere functie heeft hij in ieder geval niet meer, snik, weer een raspaardje ter ziele!
Het motortje gaat weer aan het werk in een bootje, dus dat is mooi.
Wel een late reactie van mijn zijde, ik kon door een fout niet meer antwoorden op de site en ben zelf ook nogal druk geweest, het blijft toch maar hobby niet, ook al overheerst het ons leven voor een groot deel, succes met alles en til maar niet te zwaar aan mijn commentaar, zoveel mensen zoveel meningen.
Maak je geen zorgen, ik denk dat ik nog veel meer commentaar krijg als je ziet wat ik met de boot zelf ga doen

En dat mag, anders had ik het niet openbaar gemaakt.