Dank voor dit college drs Aquanout

Moderators: sailor wim, frank
20*2/60=0.67WhAquanaut schreef: Dus de panelen leveren x vermogen per dag laten we simpel rekenen 100Wh aan energie, de koffie zetter is 20W en werkt normaal 2 minuten.
Het verbruik is dus 2x 20= 40Wh
Nu moet ik even offtopic gaan maar dit is onzin. Dit is destijds niet gedaan wegens milieu maar om alle stofzuigers in europa gelijk te trekken.Aquanaut schreef: De overheid (of EU)betutteld ons ook met deze zelfde kromme gedachte, en verplicht ons om stofzuigers te kopen die maximaal 900W mogen zijn.
Want meer vermogen is slecht voor het milieu....dat de zuigkracht van zo'n ding (behoudens de hele dure merken) beduidend lager is wordt terzijde gelegd.
Ach, ja stom, natuurlijk, ik had het voorbeeld eerst niet van eenheden voorzien om het eenvoudiger te houden.Handige Harrie schreef: 20*2/60=0.67Wh![]()
iets met minuten en uren.
Ehm, die begrijp ik noet helemaal...hoeveel watt is die waterkoker dan?Bluelady schreef: Het is idd 170 watt. Maar toch nog te veel voor onze boot...........
.........Gewoon water koken met de waterkoker, die wel op de omvormer 220 volt kan werken.
Helemaal waar, alleen heb je dan wel pislauwe koffie/theeMisschien een rare gedachte.
Als je nou een waterkokertje met een pompje gaat maken.
Je laat het pompje vacuüm zuigen, dus een lagere luchtdruk in je kokertje met
gevolg je water kookt sneller en dus minder hoge energie nodig.![]()
toch?
Koken is toch koken? Of haalt het water dan geen 100grC?Baschinist schreef:Helemaal waar, alleen heb je dan wel pislauwe koffie/theeMisschien een rare gedachte.
Als je nou een waterkokertje met een pompje gaat maken.
Je laat het pompje vacuüm zuigen, dus een lagere luchtdruk in je kokertje met
gevolg je water kookt sneller en dus minder hoge energie nodig.![]()
toch?