Ervaringen met lasinverters

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

dconel
Contacteer:

Re: Ervaringen met lasinverters

Bericht door dconel »

Afbeelding

Gisteren binnengekomen, morgen vrij genomen dus gelijk even uitgebreid testen :D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
KarelE
Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk

Bericht door KarelE »

En, welke is het geworden?
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
edje

Bericht door edje »

Afbeelding

deze hebben wij op de Zaandam. werkt als een speer maar wat hij kost ben ik nog niet tegen gekomen. Zijn er iig ontzettend blij mee en hopen er nog een tijdje mee te kunnen doen.

gr Ed
johan
Contacteer:

Bericht door johan »

dat is toch deze? http://www.tramex.nl/products/selco/selco-genesis-1500
prijs staat er bij, lijkt me reuze mee te vallen als het écht zo'n goed apparaat is. Er is trouwens ook een versie waar je ook mee kan Tiggen.
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
edje

Bericht door edje »

ja volgens mij is hem dat. wij hebben hem gekregen van een sponsor welke er professioneel ook mee werkt, dus je hebt niet zomaar een apparaat.

gr Ed
Peter-J

Bericht door Peter-J »

Als het goed Is kan ik met mijn inverter ook tig lassen. Ben alleen nergens nog een goedkoop leuk setje tegen gekomen. Iemand een adresje?
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:
JanSr

Bericht door JanSr »

Bij een echt TIG apparaat ontsteekt de boog als je elektrode enkele mm van het werkstuk is.
Bij de goedkopere inverters met TIG opties ontbreekt die ontsteekmethode nogal eens. Je moet dan met de elektrode contact maken met het werkstuk om de boog te ontsteken. Dat leer je heel snel haten.

Een tweede punt is dat ik ernstig gewaarschuwd ben voor een te hoge netspanning. Als je een inverter op een generator aansluit moet je je er wel van overtuigen dat daar niet toevallig 250 volt uitkomt want dan kan je een nieuwe inverter gaan halen. ZONDER garantie.
Boekel
Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip.
Contacteer:

Bericht door Boekel »

JanSr schreef:Bij een echt TIG apparaat ontsteekt de boog als je elektrode enkele mm van het werkstuk is.
Bij de goedkopere inverters met TIG opties ontbreekt die ontsteekmethode nogal eens. Je moet dan met de elektrode contact maken met het werkstuk om de boog te ontsteken. Dat leer je heel snel haten.
Voor incidenteel tig-werk valt het mij wel mee hoor, je zet de elektrode op het werkstuk, drukt de knop in en tilt 'm van het werkstuk af (lift-arc heet het geloof ik)
dconel
Contacteer:

Bericht door dconel »

KarelE schreef:En, welke is het geworden?
Het invertertje dat Meester voorstelde:

Afbeelding

Heb even geen goede foto's, maar het last inderdaad helemaal niet slecht voor die prijs! Heb deze voor 150 euro gekocht (zonder koffer, laskap en dergelijke).

Strijkt makkelijk aan, stabiel smeltbadje, last lekker lang door.. Binnenkort eens wat meer serieuzer laswerk verrichten.

Ben overigens nog altijd op zoek naar een TIG-las apparaatje.

@Meester, bedankt voor de tip!!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Plaats reactie