Benar-olie,teak-olie,epifanes hardhout-olie, owatrol

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

popeye
Contacteer:

Re: Benar-olie,teak-olie,epifanes hardhout-olie, owatrol

Bericht door popeye »

sambeek schreef:Owatrol, ik ben bezig het dek helemaal schoon te maken. Daarna smeer ik hem direct in met Owatrol. Nu gaan we pas rond februari de eerste werkelijke grondlaag zetten. Moet de Owatrol eerst nog opgeschuurd worden? Kan dat nl. nergens terug vinden.
Ik neem aan dat je D1 olie bedoelt?
quichot schreef: Er is echter ook een máár aan het product: je moet de instructies serieus nemen. En dat houdt het slechte nieuws in dat je het kale hout minstens 15 x in moet soppen met de impregneringsolie D1. Dit moet nat in bijna droog, net zolang tot het hout volledig is verzadigd.
Daar ben je dus minimaal een paar dagen onafgebroken mee zoet. Als je achteraan klaar bent, kun je letterlijk vooraan weer beginnen. Als je dat niét doet, sta je geld en tijd weg te gooien.
Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
sambeek

Bericht door sambeek »

popeye schreef:
sambeek schreef:Owatrol, ik ben bezig het dek helemaal schoon te maken. Daarna smeer ik hem direct in met Owatrol. Nu gaan we pas rond februari de eerste werkelijke grondlaag zetten. Moet de Owatrol eerst nog opgeschuurd worden? Kan dat nl. nergens terug vinden.
Ik neem aan dat je D1 olie bedoelt?
quichot schreef: Er is echter ook een máár aan het product: je moet de instructies serieus nemen. En dat houdt het slechte nieuws in dat je het kale hout minstens 15 x in moet soppen met de impregneringsolie D1. Dit moet nat in bijna droog, net zolang tot het hout volledig is verzadigd.
Daar ben je dus minimaal een paar dagen onafgebroken mee zoet. Als je achteraan klaar bent, kun je letterlijk vooraan weer beginnen. Als je dat niét doet, sta je geld en tijd weg te gooien.
Groet, Jack.
Nee niet de D1 olie, was vergeten te melden dat ik met staal bezig ben. :roll:
groet Terpstra / SAMBEEK
Evert
Contacteer:

Bericht door Evert »

Met staal cip nemen. Daarna primeren met epoxy. Dan ben je er vanaf. Na een 1 comp primer komt bij mij de roest telkens terug
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
Plaats reactie