Waterlock zelf maken

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

JanSr

Re: Waterlock zelf maken

Bericht door JanSr »

In geval van een gesloten koelcircuit (koelkoeling, vlakkoeling, koelpijpen) heb je doorgaans geen extern koelwater.
Om voor het koelen van de uitlaat een impellerpomp + V-snaren te installeren is best een ingreep.
Iemand ervaring met een elektrische (centrifugaal-) pomp?
KarelE
Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk

Re: Waterlock zelf maken

Bericht door KarelE »

Ja, die heb ik enige tijd gebruikt voor de natte uitlaat van mijn luchtgekoelde chinese generator. Ik had deze overgenomen met 0 draaiuren. Hij was al 'gemariniseerd', van een rvs uitlaatbocht met waterinjectieaansluiting voorzien. De pomp was niet zelfaanzuigend, waardoor deze wel eens droog liep. Dat vond de uitlaatslang en de kunstof demper niet zo fijn. Ik heb later het grootste deel van de uitlaat vervangen door stalen pijpen, en de uitlaatdemper heb ik na twee opgeblazen exemplaren vervangen door een zelf in elkaar gebakken stalen exemplaar. Inmiddels gebruik ik de generator al even niet meer, hij wil niet meer starten dus moet uit elkaar. Wel heb ik gezien dat een stalen pijp al is doorgerot, gewoon staal gaat niet zo goed samen met een natte uitlaat blijkbaar. Verderop in de uitlaat zat nog een waterafscheider, waardoor het laatste stuk van de uitlaat droog was (geen borrelende geluiden aan de uitlaat). Het water werd via een aansluiting in het vlak onder water geloosd. Het resultaat was een fluisterstille uitlaat, er kwam meer herrie van de generator uit de MK dan uit de uitlaat. Maar de centrifugaalpomp was dus geen succes.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Plaats reactie