Anodes na het "knippen en scheren" goed insoppen met groene zeep. Hierna kun je naar harte lust het schip laten spuiten of rollen. Als het schip te water ligt lost die groene zeep op en doet jouw anode weer zijn werk.
gr Ed
epoxy of polyurethaan?
Moderators: sailor wim, frank
-
- Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip. - Contacteer:
Re: epoxy of polyurethaan?
Dit is denk ik bij Brouwer in ZaandamKarelE schreef:Je hebt al je anodes meegeverfd, of zijn die nog afgeplakt?
Waar werf jij?
De anodes smeren ze in met groene zeep voordat ze gaan verfspuiten.
- quichot
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: epoxy of polyurethaan?
Klopt, Boekel. Brouwer Zaandam. Dit was al de 8e keer dat ik bij vader en zoon Post werf.
Ja, die groene zeep is een handig trucje.
Karel, die kimkielen heb ik er 30 jaar geleden onder laten zetten om van het ergste rollen af te komen bij dwarsgolven op ruim water. Het schip ligt er niet rotsvast door, maar de slingering dempt voldoende in zowel tijdsduur als hellingshoek om het allemaal iets rustiger te maken. Tot Bf 6 dwars op het IJsselmeer is het nu goed te doen, mits je de gang er een beetje in houdt. Voorheen verging het schip ook niet, maar was het voor de meevarende gezinsleden vaak erg onaangenaam.
Ja, die groene zeep is een handig trucje.
Karel, die kimkielen heb ik er 30 jaar geleden onder laten zetten om van het ergste rollen af te komen bij dwarsgolven op ruim water. Het schip ligt er niet rotsvast door, maar de slingering dempt voldoende in zowel tijdsduur als hellingshoek om het allemaal iets rustiger te maken. Tot Bf 6 dwars op het IJsselmeer is het nu goed te doen, mits je de gang er een beetje in houdt. Voorheen verging het schip ook niet, maar was het voor de meevarende gezinsleden vaak erg onaangenaam.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido