epoxy of polyurethaan?

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

edje
Berichten: 468
Lid geworden op: di 10 mei 2011 22:15

Re: epoxy of polyurethaan?

Bericht door edje »

Anodes na het "knippen en scheren" goed insoppen met groene zeep. Hierna kun je naar harte lust het schip laten spuiten of rollen. Als het schip te water ligt lost die groene zeep op en doet jouw anode weer zijn werk.

gr Ed
Boekel
Berichten: 857
Lid geworden op: za 01 dec 2007 10:55
Locatie: Alkmaar
Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip.
Contacteer:

Re: epoxy of polyurethaan?

Bericht door Boekel »

KarelE schreef:Je hebt al je anodes meegeverfd, of zijn die nog afgeplakt?

Waar werf jij?
Dit is denk ik bij Brouwer in Zaandam
De anodes smeren ze in met groene zeep voordat ze gaan verfspuiten.
Gebruikersavatar
quichot
Berichten: 2070
Lid geworden op: di 14 jul 2009 00:14
Locatie: Amsterdam
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Re: epoxy of polyurethaan?

Bericht door quichot »

Klopt, Boekel. Brouwer Zaandam. Dit was al de 8e keer dat ik bij vader en zoon Post werf.
Ja, die groene zeep is een handig trucje.
Karel, die kimkielen heb ik er 30 jaar geleden onder laten zetten om van het ergste rollen af te komen bij dwarsgolven op ruim water. Het schip ligt er niet rotsvast door, maar de slingering dempt voldoende in zowel tijdsduur als hellingshoek om het allemaal iets rustiger te maken. Tot Bf 6 dwars op het IJsselmeer is het nu goed te doen, mits je de gang er een beetje in houdt. Voorheen verging het schip ook niet, maar was het voor de meevarende gezinsleden vaak erg onaangenaam.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Plaats reactie