Lekkage tuindersvlet

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Boekel
Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip.
Contacteer:

Re: Lekkage tuindersvlet

Bericht door Boekel »

Wat ik regelmatig gedaan heb bij brakke (al dan niet scouting-) scheepjes:

Altijd koker ms-polymeer kit bijdehand houden, bij lekkage een plankje, stukje kunststof of wat je ook voorhanden hebt met genoeg oppervlak ruim insmeren met kit, plaatje met kit op lekkage 'masseren' en indien mogelijk ook afstempelen. Dit blijft prima zitten tot de volgende werfbeurt, indien de boel vettig is dan wel ontvetten eerst.

Shell tixopalthe kan ook maar plakt niet beter op natte oppervlakken dan ms-polymeer heb ik het idee.
Ewout007

Re: Lekkage tuindersvlet

Bericht door Ewout007 »

Maartenk schreef:Ik ben in het midden van de bodem van mijn vlet een lek tegengekomen in een lasnaad van een oude reparatie.
Er komt ongeveer elke twee seconden een druppel door. Ik heb al geprobeerd om er wat teer in te branden/smeren maar dit werkt niet.
Het staat echter niet in de planning om de boot voor het najaar de kant op te halen.

Heeft iemand een noodoplossing om dit tot het najaar dicht te krijgen? Zou een lap dakleer eroverheen branden werken?
Een goede noodoplossig om je lek te dichten is een twee componenten kit van http://pompen-of-verzuipen.nl/boot-lek/. Breek een stukje of voor wat je denkt nodig te hebben, kneed het goed door elkaar en druk het spul op de plek waar het water naar binnen komt. Is te gebruiken op praktisch alle ondergronden, staal, polyester, hout, plastic etc en het mooiste is dat het aangebracht kan worden op nat materiaal, zelfs onderwater. Heb het eerst bij mijn eigen bootje geprobeerd als oplossing voor een aantal maanden maar zit er nu al jaren op. Spul wordt binnen enkele minuten echt KEIhard en hecht goed. Ook nog eens stukken goedkoper dan je boot uit het water halen, zandstralen en vervolgens lassen... Prima oplossing dus voor (grachten)bootje die toch al niet zo heel veel waard zijn. :D
Plaats reactie