tips gevraagt

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

schipper-willem
Berichten: 625
Lid geworden op: do 04 aug 2011 15:51

Re: tips gevraagt

Bericht door schipper-willem »

Eigenlijk ging ik uit van de foto's van Boekel, die alles echt keurig strak in de verf heeft, bij wat oudere in bedrijf zijnde binnenvaart, zag je voor en achter vaak de roest tussen de verbindingen komen, en ook in de machine kamer bij geverfde zijen zag je nogal eens roeststrepen langs de spanten.
Daarentegen bij een "lijnolie machinekamer"loop je zomaar te watertanden.
Er was nog een soort van tussenoplossing, van dat zilververf wat ze vroeger in de kassenbouw verwerkten, dat bleef elastisch, zodat niet direct de verf er af barstte als je iets raakte.
Bij een gelaste constructie is mijn verhaal niet aan de orde.
Groeten, Willem.
Afbeelding
Boekel
Berichten: 857
Lid geworden op: za 01 dec 2007 10:55
Locatie: Alkmaar
Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip.
Contacteer:

Re: tips gevraagt

Bericht door Boekel »

schipper-willem schreef:Eigenlijk ging ik uit van de foto's van Boekel, die alles echt keurig strak in de verf heeft
Was het maar waar...alleen de voorpiek en het achteronder... Moet helaas nog veeeeel gebeuren aan mijn bootje...
Plaats reactie