Hallo forumvrienden,
Ik ben een nieuwe (oude) mast aan het plaatsen en wil graag voorzieningen aanbrengen voor de volgende problemen die ik heb:
- nauwelijks FM ontvangst van de niet-commerciële zenders (vnl. radio 1)
- slechte WIFI ontvangst in een groot aantal havens.
A: Ik zou graag over willen stappen op DAB+ voor de radio-ontvangst, maar omdat de dekking van DAB+ niet perfect is en ontvangst binnenshuis matig tot slecht, zal het in een stalen schip wel helemaal onmogelijk zijn om een niet-commerciële zender te ontvangen. Ik zoek de oplossing in een DAB ontvanger waar een externe antenne op kan worden aangesloten, maar helaas zijn die weer vaak niet draagbaar. Ik denk ook wel eens aan een een soort DAB repeater, die buiten het signaal opvangt en binnen versterkt weer uitstraalt. Als dit niet betaalbaar/realiseerbaar is wil ik graag jullie advies horen voor een DAB antenne in de mast.
B: Voor het verbeteren van de WIFI ontvangst zoek ik naar een WIFI repeater die buiten het signaal oppakt en waarmee ik binnen verschillende apparatuur (chromebook/iphone/android telefoon) draadloos van een goed signaal kan voorzien. Ik hoor graag ervaringen/adviezen van forumleden.
groet Arnold
antenne(s) voor WIFI en DAB+
Moderators: sailor wim, frank
Re: antenne(s) voor WIFI en DAB+
Ik zat met het zelfde probleem en heb de WiFi camp pro aangeschaft en die werkt perfect voor de radio ben k nog aan het zoeken want er is veel aanbod ik denk dat ik de aanbieding aanschaft van de radiowinkel ,welke weet nog niet maar het word wel een DAB+ met wifi
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!