omvormertje lidl.......
Moderators: sailor wim, frank
Re: omvormertje lidl.......
Wanneer je dat apparaat al een paar keer op de omvormer hebt aangesloten kan die er denk ik wel tegen. Die elektrische tandenborstel gaf bij de eerste keer laden de geest. Kijk anders eens bij Conrad.
Groet, Jack.
Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
- Marie Christina
Ah.
oke.
Een apparaat gaat dus niet langzamerhand stuk?
De leverancier van mijn CPAP levert ook 12/24 (want daar gaat het om) omvormers.
Maar die zijn maar liefst 183 euro.
Komt waarschijnlijk door het speciale stekkertje in het apparaat.
Daarom kocht ik ook die 220 v.
Voor die 3 tientjes, ofzo, meer had ik gelijk 220 aan boord.
oke.
Een apparaat gaat dus niet langzamerhand stuk?
De leverancier van mijn CPAP levert ook 12/24 (want daar gaat het om) omvormers.
Maar die zijn maar liefst 183 euro.
Komt waarschijnlijk door het speciale stekkertje in het apparaat.
Daarom kocht ik ook die 220 v.
Voor die 3 tientjes, ofzo, meer had ik gelijk 220 aan boord.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Sorry om de feest verpester te zijn maar het is zeker niet zo dat als hij het de eerste keer blijft doen dat hij dan niet stuk gaat.
Soms heb je direct de eerste keer pech, soms pas de 10e keer.
Het ligt aan een aantal factoren, o.a. de capaciteit van de schakelende voeding en de kwaliteit van de "sinus" onder last.
Bij sommige apparatuur wordt om kostentechnische redenen een erg "krappe" voeding toegepast.
Deze gaan er op een niet zuivere sinus als eerste aan.....
Hoe dichter de wave vorm bij een werkelijke sinus in de buurt komt hoe langer apparatuur blijft werken.
Zwaar over gedimensioneerde voedingen zullen de minste last hebben van misvormde wisselspanning.
Apparaten als boormachines (mits niet te ingewikkeld elektronisch geregeld) slijptollen en dergelijke kunnen prima werken op een niet sinus omvormer.
@MC: weet je het aansluitvermogen van zo'n CPAP?
Aquanaut
Soms heb je direct de eerste keer pech, soms pas de 10e keer.
Het ligt aan een aantal factoren, o.a. de capaciteit van de schakelende voeding en de kwaliteit van de "sinus" onder last.
Bij sommige apparatuur wordt om kostentechnische redenen een erg "krappe" voeding toegepast.
Deze gaan er op een niet zuivere sinus als eerste aan.....
Hoe dichter de wave vorm bij een werkelijke sinus in de buurt komt hoe langer apparatuur blijft werken.
Zwaar over gedimensioneerde voedingen zullen de minste last hebben van misvormde wisselspanning.
Apparaten als boormachines (mits niet te ingewikkeld elektronisch geregeld) slijptollen en dergelijke kunnen prima werken op een niet sinus omvormer.
@MC: weet je het aansluitvermogen van zo'n CPAP?
Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
- quichot
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Dat lijkt me té goedkoop voor een gemodificeerde sinusomvormer van 2000W. Kan haast niet. Dat zal een bloksinus zijn.Marie Christina schreef:Voor die 3 tientjes, ofzo, meer had ik gelijk 220 aan boord.
Maar als je leven ervan afhangt -vrij letterlijk in jouw geval- dan mag het toch wel wat meer kosten?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
- FransvanNispen
@ Menno,
Ik heb het al eens eerder aangegeven,
Ik heb mijn CPAP al jaren(10 of zo)., rechtstreeks op de accu (achter n zekering natuurlijk) hangen.
Gewoon met z'o 'n zelfde goed passend stekkertje,
Je zou evt nog een dc/dc omvormertje er tussen kunnen hangen, om een gelijkmatige spanning te houden.
Maar bij mij staat ook wel een de lader bij, en dan krijgt ie 14,nogwat Volt.
Nog nooit problemen gehad.
Ik snurk nog wel, maar slaap met voldoende lucht lekker door
Groet
Frans
Ik heb mijn CPAP al jaren(10 of zo)., rechtstreeks op de accu (achter n zekering natuurlijk) hangen.
Je zou evt nog een dc/dc omvormertje er tussen kunnen hangen, om een gelijkmatige spanning te houden.
Ik snurk nog wel, maar slaap met voldoende lucht lekker door

Groet
Frans

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Ik heb eens voor weinig twee APC noodvoedingen gekocht. Moeten nog wel nieuwe accuutjes in, maar dan heb ik (hoop ik) twee mooie sinus-genererende voedingen met backup. Gekocht nadat 1 keer de sanobroyeur het niet deed omdat de (blok?) voeding werd overbelast met gelijktijdig gebruik door de compressor. Die troep wil ik niet nog eens opruimen. Die anderee wilde ik in gaan zetten voor de CPAP aan boord. Ik neem aan dat noodvoedingen voor computers wel een fatsoenlijke sinus leveren? En wat doen die als de blokomvormer wel levert? Is het dan gewoon doorgeven van de blokgolf of loopt er dan via lader en accu nog steeds een zuivere sinusomvormer?
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
- Marie Christina
Klopt Frans.FransvanNispen schreef:@ Menno,
Ik snurk nog wel, maar slaap met voldoende lucht lekker door![]()
Groet
Frans
Dat herinner ik me nog.
Maar ik heb een Resmed.
Die werkt op 24 v.
Een omvormer daarvoor is maar enkele tientjes goedkoper dan dat 220 ding.
Dus ik dacht dat ik goed zat met die omvormer .
Overigens zit de voeding die ik thuis gebruik er nu wél tussen.
Dat zal die blokgolf toch wel stabiliseren?
(En sorry Do. Voor het min of meer kapen van je topic.)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
- Marie Christina
Re: omvormertje lidl....... hij
Die dingen noemden de elecs bij ons aan boord "clean power".KarelE schreef:Ik heb eens voor weinig twee APC noodvoedingen gekocht. Moeten nog wel nieuwe accuutjes in, maar dan heb ik (hoop ik) twee mooie sinus-genererende voedingen met backup. Gekocht nadat 1 keer de sanobroyeur het niet deed omdat de (blok?) voeding werd overbelast met gelijktijdig gebruik door de compressor. Die troep wil ik niet nog eens opruimen. Die anderee wilde ik in gaan zetten voor de CPAP aan boord. Ik neem aan dat noodvoedingen voor computers wel een fatsoenlijke sinus leveren? En wat doen die als de blokomvormer wel levert? Is het dan gewoon doorgeven van de blokgolf of loopt er dan via lader en accu nog steeds een zuivere sinusomvormer?
Zo genoemd omdat het stabieler was dan de stroom van de generator.
Daar stonden dan ook alle computers op.
Dus dat zit vast wel goed.
- Marie Christina
Zeer zeker mag dat.quichot schreef:Dat lijkt me té goedkoop voor een gemodificeerde sinusomvormer van 2000W. Kan haast niet. Dat zal een bloksinus zijn.Marie Christina schreef:Voor die 3 tientjes, ofzo, meer had ik gelijk 220 aan boord.
Maar als je leven ervan afhangt -vrij letterlijk in jouw geval- dan mag het toch wel wat meer kosten?
Maar ik wist het niet.
Als ik toen wist wat ik nu weet...
Om je gerust te stellen Menno:
24 Volt en 12 volt zijn allebei gelijkspanning daar komen geen sinussen of blokken aan te pas. Dus dat zit wel goed.
240 V is wisselspanning, die komt als sinus uit het stopcontact bij walstroom.
omvormers naar 24 V moeten dus gewoon de spanning van 12 naar 24 v omzetten en zijn in principe niet meer of niet minder dan een transformator.
naar 240 v moet er ook die sinus van gemaakt worden, dat vergt wat elektronische ingrepen waardoor je bij de goedkopere modellen een blokgolf krijgt ipv een sinus en bij de hele dure ook een zuivere sinus.
mvg
Johan
24 Volt en 12 volt zijn allebei gelijkspanning daar komen geen sinussen of blokken aan te pas. Dus dat zit wel goed.
240 V is wisselspanning, die komt als sinus uit het stopcontact bij walstroom.
omvormers naar 24 V moeten dus gewoon de spanning van 12 naar 24 v omzetten en zijn in principe niet meer of niet minder dan een transformator.
naar 240 v moet er ook die sinus van gemaakt worden, dat vergt wat elektronische ingrepen waardoor je bij de goedkopere modellen een blokgolf krijgt ipv een sinus en bij de hele dure ook een zuivere sinus.
mvg
Johan
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
- Marie Christina
Dank je Johan, voor deze toelichting.
- FransvanNispen
De voeding die je thuis gebruikt......is denk ik 220 wissel naar 24gelijk.
Waar het dan om gaat met een blokomvormer.
Is dat je 220 gedeelte van dat voedinkje kapot zou kunnen gaan.
Maar om je gerust te stellen, ik heb m ook vaak op mijn gemodificeerde sinus omvormer gebruik, zonder problemen.
Dat ik m nu aan de 12V heb hangen is omdat ik buiten mijn koelkast in de nachtelijke uurtjes geen 220verbruikers meer heb.
En de kk heeft een aparte sinusomvormer.
Groet
Frans
Maar om je gerust te stellen, ik heb m ook vaak op mijn gemodificeerde sinus omvormer gebruik, zonder problemen.
Dat ik m nu aan de 12V heb hangen is omdat ik buiten mijn koelkast in de nachtelijke uurtjes geen 220verbruikers meer heb.
Groet
Frans

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
- paure nesci
Helemaal niet erg , dit is voor velen van ons zeer nuttige info , hier hebben we allemaal wat aan !
Gr Do
Helemaal niet erg , dit is voor velen van ons zeer nuttige info , hier hebben we allemaal wat aan !
Gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
- Marie Christina
Inderdaad, Frans.FransvanNispen schreef:De voeding die je thuis gebruikt......is denk ik 220 wissel naar 24gelijk.
Groet
Frans
De voeding van de CPAP is een 220 => 24.
En zoals ik hier begrepen heb gaat een electrisch apparaat niet een béétje stuk.
Hij gaat stuk of hij blijft heel.
(Een voeding dan toch)
En deze blijft tot nu toe heel.
Ik ga sparen voor zon 12 => 24 omvormertje.
Tot die tijd waag ik het er op.
En gaat hij stuk, dan zet ik mijn onschuldigste gezicht op en vraag bij mijn leverancier om een nieuwe.
("Hij doet het opeens niet meer. Hoe kán dat nou?"