Momenteel zijn we bezig om een motorschip aan te schaffen, een goed gerestaureerde westlander uit 1946 (16.00x3.00x0.85) en wil deze uiteraard gaan verzekeren. Weet iemand zo of het voor een schip van deze afmetingen verplicht is waterdichte schotten te hebben? Dat zou namelijk enorme consequenties hebben voor de reeds aanwezige betimmering.
Ik hoor graag van jullie
Groet, Marco
Groeten,
Kapitein Henkie
If you want a guarantee, buy a toaster... - Clint Eastwood
Zover ik weet gelden er pas constructie eisen als een schip langer dan 20 meter is. In dat geval geldt het CVO pleziervaartuigen.
Schepen kleiner dan 20 meter dienen alleen voldoende zeewaardig gebouwd en onderhouden te zijn. Dit is een vrij ruim begrip
Overigens als je meer dan 12 mensen gaat vervoeren komt het CVO wel weer ter sprake.
Dankjewel voor je snelle antwoord. Ik dacht al zoiets gelezen te hebben maar ik kon daar nergens uitsluitsel over vinden. Ik ga vanaf augustus flink aan de gang met de betimmering en herinrichting van de westlander. Dus jullie zullen wel vaker van me horen
Groeten,
Kapitein Henkie
If you want a guarantee, buy a toaster... - Clint Eastwood
Lekker inbouwen die boot.
Ik kan me niet voorstellen dat er aan een Westlander eisen zijn gesteld.
Het is misschien handig om hier en daar een wat hoger spantje te plaatsen zodat je wat compartimenten krijgt.
Makkelijk om bij lekkerij de boel een beetje te containen.
Maar verplicht?
Ik kan het me niet voorstellen.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Als je lid wordt van de LVBHB krijg je een schat aan informatie over oude bootjes, en 10% korting op de verzekeringspremie bij EOC.
Het voordeel van de EOC vind ik dat je bij een verzekeraar komt die echt verstand heeft van (oude) bootjes. Verder plezierig korte lijnen en (1x mogen ervaren) snelle uitkering bij schade.
Disclaimer: Ik heb er geen voordeel van om dit te melden, ik ben slechts een tevreden lid/klant van beide
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.