Urenteller aansluiten

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Eduard
Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).

Urenteller aansluiten

Bericht door Eduard »

Ik heb lang geleden van iemand een urenteller gekregen en die wil ik graag aansluiten. Er zijn drie aansluitmogelijkheden, twee in een plastic blokje, waar je een kabelschoentje over kunt schuiven en een losse waar je er juist 1 in kan schuiven, zo lijkt het. De twee in het blokje hebben een plus-teken en een massa?teken, tenminste, dat maakij er van, eigenlijk is het de hoofdletter T. Ik denk dat op de plus de D+ van de dynamo moet en op de T de massa/min. Op de zijkant van de meter staat: 12-24 V Both Terminals Isoleted Massefrei, dat zal op het witte blokje slaan. Wat er met het andere dingetje moet weet ik niet. Het is een analoge VDO urenteller. Iemand een idee? Groet, Eduard.

Afbeelding
KarelE
Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk

Re: Urenteller aansluiten

Bericht door KarelE »

- aan de massa
+ aansluiten op een door je contactsleutel geschakelde +12-24V aansluiten

In het busje kan een lampje worden geschoven, om de meter bij donker te verlichten. Waarschijnlijk heeft dat lampje nog een fittinkje nodig. Daar moet wel aan te komen zijn bij een bedrijf dat tellers reviseert/repareert. CASU heeft de toeren/urenteller van mijn kromhout perfect gerenoveerd. Zij kunnen je vast verder helpen.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Eduard
Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).

Re: Urenteller aansluiten

Bericht door Eduard »

Bedankt Karel, ga het meteen doen. Lampje is niet nodig, wat mij betreft. Gert, Eduard.
Plaats reactie