Elektrische sleepboot

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Handige Harrie
Contacteer:

Re: Elektrische sleepboot

Bericht door Handige Harrie »

Je stukje van de C rate van de accus klopt niet

C werkt de andere kant op. Is stoom tov capaciteit

een 50 Ah accu gebouwd voor 10c kan maximaal 500A leveren.

verder interessant stukje
Alles past met een hamer. Zoniet, grotere hamer pakken
hhalewijn
Contacteer:

Bericht door hhalewijn »

Ik zal het theorieboek er nog even bijpakken. Maar hoe dan ook, bij een hogere ontlaadstroom neemt de capaciteit van de accu af.
Ik heb een tabelletje van de accu, kan dat helaas hier niet opnemen omdat ik niet weet hoe ik afbeeldingen aan dit forum kan koppelen. Ik zie nu dat de C rating in die tabel C53 bevat en dat bij die waarde de capaciteit 159Ah is bij 3 uurs ontlading.
Bij C20, de standaard norm, is het 200Ah bij 20A 10 uur. Ik zat op een ontlaadstroom van 55A, dus bijna gelijk aan die C53.
Ik zal de tekst in mijn blog ff aanpassen want nu zie ik de fout. C3 moet C53 zijn. :shock:
Bedankt voor de oplettendheid.
Harold
Moeilijk moet je makkelijk maken
Richard van den Berg
Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat
Contacteer:

Bericht door Richard van den Berg »

Als de afbeelding op je blog staat in Google Chrome met de rechtermuisknop "Afbeelding openen in nieuw tabblad" dan heb je de juiste URL en zet deze tussen

Code: Selecteer alles

[img][/img]
et voila:

Afbeelding

Afbeelding is ook met spaus te uploaden.
Groeten,

Richard

mijn boot
FKZ

Bericht door FKZ »

Mooi Verhaal en duidelijk uit eengezet wat de verliezen zijn.

Vaar hier 100% electrisch ook voor zien van victron spul en CCGX. uitlezen werkt mooi en geeft een goed overzicht.

Je schrijft dat je het"volt" geven wennen is ivm de potmeter en schakelaar. Je hebt mooie bedieningspookjes ik vond je Penny & Giles JC120 altijd wel een mooie deze heb je met en zonder ratel. Het is wat argarisch maar je bij een kennis waar het niks mocht kosten hebben we aan zijn oude morse kabels (dus dat wat eerst aan de diesel motor bevestigt was) een korte slag 5Kohm pot meter gemonteerd en een schakelaar. je bedient dus met de morse handel de potmeter en de schakelaar zoals je anders met de keerkoppeling en gas zoudoen. Dit werkte erg goed omdat door de weerstand en de slag van de morse handel je "minder" snel schakeld. Chapeau met je uitvoering en de beschijving van het heleproject.

MVG FKZ
Plaats reactie