Beluchter koelwater systeem
Moderators: sailor wim, frank
-
Beluchter koelwater systeem
Ik heb begrepen dat op het koelwater systeem van de motor een beluchter is gemonteerd. Het niet goed functioneren van deze beluchter kan vervelende gevolgen hebben heb ik begrepen. Wie kan mij uitleggen hoe dit precies werkt en wat die vervelende gevolgen kunnen zijn. En nog belangrijker hoe voorkom ik die..
Re: Beluchter koelwater systeem
de beluchter monteer je in je koelwater systeem (logisch)
zit op een hoogste punt, en voorkomt dat er water terug in je motor kan lopen via een hevelwerking.
en daarmee beantwoord ik ook gelijk wat de gevolgen kunnen zijn als die niet goed werkt,
water kan in je motor komen, op je cilinders gaan staan met alle gevolgen van dien.
Bij mij zit er een slangetje aan welke net onder het gangboord uit komt.
bij andere is het een soort dopje met ventiel.
zit op een hoogste punt, en voorkomt dat er water terug in je motor kan lopen via een hevelwerking.
en daarmee beantwoord ik ook gelijk wat de gevolgen kunnen zijn als die niet goed werkt,
water kan in je motor komen, op je cilinders gaan staan met alle gevolgen van dien.
Bij mij zit er een slangetje aan welke net onder het gangboord uit komt.
bij andere is het een soort dopje met ventiel.
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
- paure nesci
Re: Beluchter koelwater systeem
zorg er wel voor dat het afvoerslangetje ( beter een leidinkje) volledig afloopt en niet een "kuil"heeft waar water in kan blijven staan....
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....