
Daarmee kwamen bussen 1, 3 en 4 er vlot uit. Wel de max. kracht van ons tweeën nodig, maar één voor één kwamen ze met een droge klik los van het blok.
Nummer 2 was weerbarstiger. Met een verlenging op de sleutel brak één van de extra harde (12.9) imbusboutjes waarmee de 'haken' voor de onderkant van de voering aan het apparaat vast zitten. Na een speurtocht een bedrijf in de buurt gevonden dat deze speciale boutjes met Imperial draad leverde, en er meteen maar een paar extra aangeschaft.
Het tweede boutje brak al vlot. Dus met het derde wat voorzichtiger gedaan, en het blok rondom de bus aan de onder en bovenzijde met een soldeerbrander een beetje warm gestookt. Dat deed wonderen, en zo zijn alle vier de voeringen eruit! Nog een paar dingetjes losschroeven en de oudijzerboer mag langskomen.


Voor het verwijderen van de krukas hadden we het blok rechtop gezet, op de vliegwielzijde. Terug hebben we van de zwaartekracht gebruik gemaakt. Dat gaf een aardige aardbeving door de betonnen vloer heen, ondanks het grote pallet waar het geheel op staat
