Bekleding plafond stuurhut
Moderators: sailor wim, frank
Re: Bekleding plafond stuurhut
Ik durf 'm niet aan met dat lakboard/hardboard samen met het vocht.
Gr.
Erik
Gr.
Erik
-
Erik bij ons zit het waarschijnlijk al 43 jaar in de boot,voor in de boot heb ik het vernieuwd omdat ik lekkage van een luchthapper had,in de stuurhut is het nog steeds netjes een heel klein beetje verkleurd,maar dat mag naar 43 jaar
Gr René ( De stoere)
Gr René ( De stoere)
Klaver vier
Ik ben bezig voorroef plafond te voorzien van panelen. MDF met een mat witte kunststof laag. Heb ik ook in doucheruimte gebruikt. Wordt in z'n geheel verlijmd aan 6mm multiplex plaat die ik er eerst op heb gezet.

Daarna de hoeken en randen afwerken met hardhouten latjes.

Daarna de hoeken en randen afwerken met hardhouten latjes.
groet Terpstra / SAMBEEK
dat word wel netjes zo !!
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
Groet, Steve
Lowland Neth Ship 61ft
===================
-
- Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk
Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453
Dat wordt weer mooi hoor.
Net als al je projecten.
Gr WillemB

Net als al je projecten.
Gr WillemB
Beter een anker kwijt dan het schip.
Valt ook wel eens tegen moet ik zeggen. Maar,... welke projecten nog meer dan?
groet Terpstra / SAMBEEK
Met wat voor lijm heb je dat geplakt? Ik wil een doucheruimte van het toilet maken dus ben op zoek naar waterdichte wanden.varg schreef:Ik heb linoleum (de dunne kwaliteit) op triplex geplakt en deze in drie panelen bevestigd met hardhouten latten.
Voordeel: muggen kun je makkelijk verwijderen, niet lakken, ruikt prettig, natuurproduct, glimt niet 's nachts, coupons zijn goedkoop, prachtige kleuren
groet
Arnold
Dieze.
- Marie Christina
Kan je dat niet het beste met doodgewone bisonkit doen?
Wellicht hebben ze hier : http://www.bison.nl/nl-nl/advies/lijm-en-kitadviseur/ het antwoord?
Wellicht hebben ze hier : http://www.bison.nl/nl-nl/advies/lijm-en-kitadviseur/ het antwoord?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Ik heb dik vloerzeil geplakt.

Epoxy ingegoten bij douchbak. Bevalt goed moet ik zeggen.

groet Terpstra / SAMBEEK
- varg
- Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
Ik heb eerst geprobeerd een moderne PU lijm te gebruiken, dat werd een ramp. Het droogde te snel, werd niet mooi glad etc.Dieze schreef:Met wat voor lijm heb je dat geplakt? Ik wil een doucheruimte van het toilet maken dus ben op zoek naar waterdichte wanden.varg schreef:Ik heb linoleum (de dunne kwaliteit) op triplex geplakt en deze in drie panelen bevestigd met hardhouten latten.
Voordeel: muggen kun je makkelijk verwijderen, niet lakken, ruikt prettig, natuurproduct, glimt niet 's nachts, coupons zijn goedkoop, prachtige kleuren
groet
Arnold
Dieze.
Betere resultaten met gewone 'waterkit' waarmee linoleum vaak wordt gelijmd. lijm het liggend en probeer het met een roller oid goed glad te walsen. Eenmaal droog is het voldoende waterbestendig. Linoleum is door de natuurlijke materialen niet geschikt om in een voortdurend vochtige omgeving te worden gebruikt. Als je de naden goed afkit kan je er wel een doucheruimte mee maken, maar voor dat doel zou ik liever zware kwaliteit vinyl gebruiken.
Groet
Arnold
houd een föhn bij de hand als het zeil niet geheel op maat is om dit beter in de hoeken te drukken. (iets opwarmen) spaart je een hoop gedoe uit.
Ik had trouwens ook vinyl gebruikt.
Ik had trouwens ook vinyl gebruikt.
groet Terpstra / SAMBEEK
- sailor wim
Hoi,sambeek schreef:Ik heb dik vloerzeil geplakt.
Heel erg mooi geworden.
Ik heb het bij tegeltjes gehouden en zelf een douchebak van Epoxy gemaakt.
Tja behangen is nog nooit bij mij gelukt dan was de keus snel gemaakt.
Verder is het boot plafond en de wanden bekleed met vinylbehang.
Daar was Henk "de behanger" een kei in, als die kwam werken vroeg hij "waar is de koffie en mijn koek?"
Als dat duidelijk was sprak hij " ga jij nou naar je werk toe dan doe ik dat van mij hier"
Nog steeds ben ik blij als ik zijn werk zie, zowel thuis als op de boot.
Gr WIm
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Vroeger heb ik veel behang geplakt voor familie. Ondanks dat het behangen me eigenlijk best goed af ging, heb ik jaren geleden afgezworen. (in ieder geval voor familie
) Alleen het vinyl plakken met bison lijm, ondanks dat het geen hele grote vlakken zijn is best lastig als je dat in je uppie doet.
Zowel de wand als zeil insmeren, Beter niet een kam gebruiken (bobbel gevaar) iets laten drogen en dan wel in één keer goed plakken anders ben je de sigaar. Dus voor Dieze: even met z'n tweeën, fohn, rechte lat (om vinyl in de hoek te drukken, na opwarmen) scherp stanleymes.
Maar misschien gaat het ook wel met 'waterkit' zoals Arnold aangeeft. Daar heb ik verder geen ervaring mee.

Zowel de wand als zeil insmeren, Beter niet een kam gebruiken (bobbel gevaar) iets laten drogen en dan wel in één keer goed plakken anders ben je de sigaar. Dus voor Dieze: even met z'n tweeën, fohn, rechte lat (om vinyl in de hoek te drukken, na opwarmen) scherp stanleymes.
Maar misschien gaat het ook wel met 'waterkit' zoals Arnold aangeeft. Daar heb ik verder geen ervaring mee.
groet Terpstra / SAMBEEK
- varg
- Info: 'Varg'
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
Waterkit lijmt vloerbedekking met een jute-, vilt-, of textielrug, linoleum en wandkurk op poreuze ondergronden zoals cement, beton, hout en op traptreden. Deze waterige lijm op sulfietloog-basis is oplosmiddelvrij en niet vochtbestendig.
Werkt prima maar niet om vinyl te lijmen!
Arnold
Werkt prima maar niet om vinyl te lijmen!
Arnold
Wat ik wel eens gezien heb bij wagen bouwers, zoals viskarren op de markt, dat ze de laatste toplaag op watervast multiplex ook verlijmen.
Dit spuiten ze op de wand met een handpistool (de lijm) en plakken dan de toplaag er op. Weet alleen niet hoe dat heet en wat dat kost.
misschien hebben deze jongens wat?
http://www.meiboom.eu
Dit spuiten ze op de wand met een handpistool (de lijm) en plakken dan de toplaag er op. Weet alleen niet hoe dat heet en wat dat kost.
misschien hebben deze jongens wat?
http://www.meiboom.eu
groet Terpstra / SAMBEEK