In verband met werkzaamheden op de werf kreeg ik de vraag hoeveel mijn boot weegt. Op een oude meetbrief vind ik, buiten lengte, breedte en diepte de volgende gegevens:
Waterverplaatsing berekend volgens het Verdrag:Tot het vlak van inzinking van het ledige vaartuig=25,537 m3
Tot het vlak van de grootste toegelaten diepgang=29,784 m3
Verplaatsing berekend volgens het Verdrag, tussen het vlak van inzinking van het ledige vaartuig en dat van de grootste toegelaten diepgang=4,247 m3.
Betekent dit dat hij ongeveer 25 ton weegt?
Hoeveel weegt hij?
Moderators: sailor wim, frank
- sailor wim
Re: Hoeveel weegt hij?
Hoi,
Inderdaad toen 25,5 ton.
Maar is er misschien in de tussen tijd een andere (lichte) motor in gekomen?
Gr Wim
Inderdaad toen 25,5 ton.
Maar is er misschien in de tussen tijd een andere (lichte) motor in gekomen?
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- Eduard
- Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).
Er heeft een Kromhout in gestaan en nu een Scania Vabis 6 cl. Geen idee of dat veel scheelt, en er is ooit een stalen stuurhut op gezet, maar daar heb ik de bovenkant weer van af geslepen en door een houten demontabele vervangen. Denk niet dat dat op het geheel erg veel scheelt. Hoe kom je eigenlijk achter het gewicht van een schip?
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Laten meten, of zoals in jouw geval gezien het gewicht ook nog wel kan, in singels door een hijskraan met ingebouwde weegschaal laten optillen.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.