Zoals je misschien weet heb ik een schottel, kun je behoorlijk strak mee manoeuvreren ten opzichte van vaste schroef. In 2012 zitten denken om ook een boegschroef te plaatsen.
Hier en daar werd wel een beetje om gelachen

Ben niet een persoon die alleen maar met boegschroef vaart, gezien een beetje spelen met je boot ook leuk is.
Onze boot heeft niet echt een hoge opbouw, maar kan evengoed een partij wind vangen. Afgelopen week nog ervaren met aanmeren. Ik het mijn vrouw niet gun dat ze haar schouderbladen er uit trekt om 16 ton te houden

Gister de IJssel op richting thuishaven. Dobbert er een bootje in een krib, motor problemen.

Nou, op de IJssel een motorprobleem krijgen, zit je niet op te wachten.
We zijn er langzaam naartoe gevaren, de krib in, om het probleem geval langszij vast te sjorren, alleen ik heb geen idee hoe diep het is in z’n krib. Hier kon ik ons beide aardig in bedwang houden met schottel en af en toe boegschroef tot dat de boel vast zat en uit de krib kwam.

Ik kan je verzekeren dat ik wel blij was op dat moment dat ik ook een boegschroef heb, gezien de IJssel toch wel een behoorlijke stroming heeft.
Deze mensen hebben we in eerste beste haven afgeleverd.

Grappige, 2e probleem geval, sluis Amerongen. Doerak schroefas afgebroken en twee motorsteunen afgebroken