verse verf in was zetten

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Bokxer
Contacteer:

verse verf in was zetten

Bericht door Bokxer »

Hallo schippers

Ik ben afgelopen weken druk bezig geweest om heel mijn schip een refit te geven, en ik moet zeggen dat is best goed gelukt....................
Nu wil ik graag de kwaliteit van het schilderwerk op peil houden door deze regelmatig in de was te zetten,
vloeibare was lijkt mij het makkelijkst om mee te werken................
MAARRRRRRRRRRRR
Hoelang moet je wachten voordat je verse verf voor het eerst een was laag mag geven.????

Behouden vaart en groet van Rob
Voor 0800 uur is vroeg, voor 0700 uur is heel erg vroeg
Marie Christina

Re: verse verf in was zetten

Bericht door Marie Christina »

Afgezien van het feit dat ik het niet in de was zou zetten, want totaal overbodig bij moderne verven, zou ik toch wel een dag of 3 wachten, totdat het écht goed uitgehard is.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
sambeek

Bericht door sambeek »

Bokxer schreef:Hallo schippers

Ik ben afgelopen weken druk bezig geweest om heel mijn schip een refit te geven, en ik moet zeggen dat is best goed gelukt....................
Nu wil ik graag de kwaliteit van het schilderwerk op peil houden door deze regelmatig in de was te zetten,
vloeibare was lijkt mij het makkelijkst om mee te werken................
MAARRRRRRRRRRRR
Hoelang moet je wachten voordat je verse verf voor het eerst een was laag mag geven.????

Behouden vaart en groet van Rob
Hoelang ga je dat volhouden? in de was zetten? :x Als ik m'n auto 2x per jaar doe vind ik me zelf al een hele vent. :mrgreen:
groet Terpstra / SAMBEEK
Klaver vier

Bericht door Klaver vier »

Bokxer.Ik ben het met je eens,een boot in de was zetten is niet zo gek hoor,mijn scoonvader doet dit al jaren,met vloeibare was.Ik zelf doe het nooit,ik kom er gewoon niet aan toe,maar je ziet wel degelijk het verschil.Onze boot is van boven wit geschilderd en dan zie je al gauw van die donkere regen strepen,die heb je bijna niet als hij goed in de was staat,en de boot krijgt door de was ook een veel mooiere glans,en als je boot nog raamrubbers heeft wat de meeste niet meer hebben,maar wij nog wel,dan geven de rubbers veel minder strepen af.Lekker in de was zetten dus,weekje wachten na het schilderen,en hupsakkee.Een buitje regen verhard de verf ook nog enigzins.Wij leggen nu in Alkmaar in de stromende regen,leuk stadje maar met regen is het nergens leuk.Gr René(De Stoere)
Klaver vier
douane

Bericht door douane »

De Stoere schreef:Bokxer.Ik ben het met je eens,een boot in de was zetten is niet zo gek hoor,mijn scoonvader doet dit al jaren,met vloeibare was.Ik zelf doe het nooit,ik kom er gewoon niet aan toe,maar je ziet wel degelijk het verschil.Onze boot is van boven wit geschilderd en dan zie je al gauw van die donkere regen strepen,die heb je bijna niet als hij goed in de was staat,en de boot krijgt door de was ook een veel mooiere glans,en als je boot nog raamrubbers heeft wat de meeste niet meer hebben,maar wij nog wel,dan geven de rubbers veel minder strepen af.Lekker in de was zetten dus,weekje wachten na het schilderen,en hupsakkee.Een buitje regen verhard de verf ook nog enigzins.Wij leggen nu in Alkmaar in de stromende regen,leuk stadje maar met regen is het nergens leuk.Gr René(De Stoere)
ik zit met het zelfde rene :lol: onze vakantie valt voor de eerste week zo te zien ook in het water
wout.bij

Bericht door wout.bij »

als je al was gebruikt, denk er dan om dat het siliconenvrije was is, anders heb je bij een volgende schilderbeurt grote problemen.
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Bokxer
Contacteer:

Bericht door Bokxer »

Schippers

Dank voor jullie reacties :D , de optelsom hiervan is wat ik ongeveer in gedachten had.
Dus: Silicone vrije vloeibare was, en inderdaad 1 of 2x per jaar inspuiten en uitwrijven, die tijd moet ik kunnen vinden.

Groet en behouden vaart van Rob
Voor 0800 uur is vroeg, voor 0700 uur is heel erg vroeg
sambeek

Bericht door sambeek »

O, 1 c.q. 2x per jaar is best te doen. :lol:
groet Terpstra / SAMBEEK
Plaats reactie