Na een heerlijke zomer met temperaturen dat je niet aan een kachel moet denken, ben ik er vorige week weer ingedoken en erachter gekomen dat dit gewoon boven mijn petje ging.
Ik had al jullie tips en suggesties uitgeprint en meegenomen, maar niets was dé remedie.
Daarom maar de professional gebeld.
Deze heeft de kachel uit de boot gemonteerd, in de werkplaats getest en gezien dat er een diode stuk was in de elektronika die het dieselpompje moet aansturen.
Deze heeft hij vervangen en vanmorgen is de kachel teruggebouwd.
Bij het testen bleek het dieselpompje weldegelijk óók kapot, maar die had ik gelukkig nog spare liggen omdat ik die destijds van Wout gekregen had.
Pompje vervangen en na een stief kwartiertje de boot uitgevlucht vanwege de hitte.
Wat nú weer?
Doet hij het nu té goed?
Nee, dat viel mee.
De thermostaat op 20gr zetten lostte dit probleem snel op.
Dus Wout.
Als je nog meeleest, hier: Twee keer bedankt.
Eén keer voor het pompje, en één keer voor het aanraden van 1941 Boottechniek te Aldeboarn.
Een(eenmans) bedrijf dat uitgebreide technische kennis weet te combineren met service.
En dat alles zonder je het vel over de neus te halen, want de rekening is heel redelijk te noemen.
(Het lijkt wel of ik er aandelen in heb.

)