Vooral veel op binnenwater gebruikt waar men een binnenvaarder voorbij moet kunnen gaan die gemiddeld al snel 20km/hr varen.
Nu staat er in begrotingen of dergelijke (afkomstig van schip) dat deze minimaal 22km/hr zou moeten kunnen halen.
De kracht is er wel, maar komt er niet op de juiste manier eruit.

Het opkolkende water is kracht wat ik liever als stuw kracht zie dan dit. Allemaal verloren energie volgens mij.

Nu heeft men er al een behoorlijke trimplaat aan de achterkant gemonteerd die ook geheel uit het water komt.
(al bij 1500 toeren)

Een straalbuis lijkt mij geen optie om een betere voortstuwing te krijgen maar daar in tegen misschien een aanpassing op schroef waardoor deze een tipplaatschroef wordt.
Huidige schroef heeft een diameter van 75cm. spoed nog niet bekend. (dat moet ik dus eerst nagaan.)
Waterlijn schip +/- 14 ton, lengte waterlijn 13,9mtr, 250PK, 2100trm reductie nog niet bekend.
Zijn hier nog specialisten op het gebied van schroeven die mij raad kunnen geven?