Eind jaren '60 heeft mijn vader een Friese bolpraam gekocht en deze zelf opgebouwd.
Het resultaat is een prachtig schip geworden, waarvan ik nog steeds baal dat hij hem midden jaren '80 (noodzakelijkerwijs, dat wel) heeft moeten verkopen.
Heeft iemand dit schip wel eens gezien?
Hij is destijds verkocht aan een binnenvaartschipper in het westen des lands.
Dat is alles wat ik ervan weet.
Weet iemand waar het nu is?
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Mooi opgebouwd met de zeeg mee. En jaloers op het ankergerei!
Je ziet hier in westen veel van dergelijke scheepjes, maar er valt bij mij nog geen kwartje. Ik zal er wel op letten vanaf nu.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Ja, mooi schip, hè?
En dan te bedenken dat Pa muzikant was.
Heeft niet veel met boten bouwen te maken.
Ik mis dit schip nog elke dag.
Ben er zo goed als op geboren.
In elk geval op opgegroeid.
Feestjes, vriendinnetjes, zeilwedstrijden, reizen naar. ... (waar eigenlijk niet heen? )
Allemaal met háár meegemaakt.
"You don t realise what you got' till it' s gone "
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Mijn vaders boot staat ook een DAF in.
En hij kwam uit Groningen. ...,.
Ik ben razend benieuwd!
(Ik hoop maar dat het hem niet is. Want als het hem wél is en hij is te koop heb ik een probleem.
Dan wil ik hem kopen. .,.,)
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Die heb je snel weer gevonden! Wat is het toch een mooi forum, hier kan ik gewoon van genieten.
Nu moet je net doen als iemand die ik jaren geleden sprak. Hij zag ergens een mooie sleepboot liggen, liep naar de eigenaar toe en vroeg wat-ie kosten moest. "Hij is niet te koop", was de reactie. "Dat vroeg ik niet, ik vraag wat-ie kost. Misschien weet je het nog niet, maar die boot ga je ooit aan mij verkopen". En hij is er nog een aantal jaren herhaaldelijk naar toe gegaan, met hetzelfde verhaal. Na een jaar of vijf kreeg hij een prijs, en na wat gesteggel was hij eigenaar! Kwestie van volhouden!
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.