Waar is dit ???????
Moderators: sailor wim, frank
- paure nesci
Re: Waar is dit ???????
De Weerribben Menno, is ook n heel mooi gebied maar niet de plek waar dit plaatje geschoten is
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
- paure nesci
En de Nieuwkoopse plassen is wel een erg ruim gebied, zou hej je lukken Beemer om n beetje meer in detail te schieten ? Het steigertje is op goegul zelfs schuin van boven te bekijken....
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Ja, van de zomer de gehele Meije langs gefietst en toen via Nieuwkoop aan de westkant van de plassen terug, dus moet daar wel zijn geweest.
Weet alleen nog die royale trap over het dijkje naar steiger te herinneren.
Het is nu geen weer om opnieuw langs de Meije te fietsen, dat wordt pas weer in het voorjaar

Weet alleen nog die royale trap over het dijkje naar steiger te herinneren.
Het is nu geen weer om opnieuw langs de Meije te fietsen, dat wordt pas weer in het voorjaar

Overigens denk ik dat het niet langs de Meije is. Dat weggetje langs de Kadewetering heeft immers wel zo'n verhoogd dijkje.
Maar ja, het lijkt daar verder allemaal zo op elkaar. Heb altijd de grootste moeite om Tijsterman te vinden

Aanvulling: Ja het moest wel de Kadewetering zijn. Mijn geheugen bleef dat maar zeggen
.Toen toch maar effe de Google-fiets gepakt. Ongeveer halverwege bij de vogeluitkijkpost.
Maar ja, het lijkt daar verder allemaal zo op elkaar. Heb altijd de grootste moeite om Tijsterman te vinden

Aanvulling: Ja het moest wel de Kadewetering zijn. Mijn geheugen bleef dat maar zeggen

Laatst gewijzigd door Beemer op vr 10 jan 2025 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Richard van den Berg
- Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat - Contacteer:
Ha, ha, wat mij betreft aan Richard de eer voor nieuwe foto. Immers mijn aanvulling was later

Gr Cees

Gr Cees
- paure nesci
Was ik net n heel verhaal aan het typen over lusthof de Haeck wasr we n mooie wandeling hebben gemaakt, is mn bericht ineens "kwijt" ( zoek geraakt in de wondere wereld van moderne techniek ) (waar ik geen flikker van begrijp )
Ondertussen zijn Richard en Beemer dan ongeveer gelijk met t goede antwoord....
Eh , jullie mogen samen een nieuwe foto plaatsen, okee ?
Ondertussen zijn Richard en Beemer dan ongeveer gelijk met t goede antwoord....
Eh , jullie mogen samen een nieuwe foto plaatsen, okee ?
- paure nesci
Ff alles teruglezend, Beemer was eerder met de vogelkijkhut aan de kadewetering , spot-on , dus Beemer, kom maar op !
- Marie Christina
Ik stel een beoordeling van de VAR voor. 

"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)

Succes allen.
gr., Cees
- paure nesci
Dit is in ieder geval dichter bij Menno in buurt....
- Marie Christina
Sterker, daar is Menno een paar jaar geleden doorheen geweest.
Moesten we de lokale jeugd een eurootje betalen, want die draaide de brug.
Die verdienden daar een mooi zakcentje mee bij.
Helaas zat Menno toen nog midden in zijn burn-out (hij dacht dat bootje varen ontspanning was) maar na een dag van bruggen en sluisjes in de Veenroute naar Smilde was Menno afgebroken.
De volgende ochtend heeft mijn schipperse toen de boot in één streep van Smilde naar Drachten gevaren terwijl de schipper op de achterbank van de kuip afwisselend lag te slapen en te snotteren. (Jep, huilen.)
Einde vakantie.
Een andere keer nog eens doen, want ik weet nog wel dat het daar mooi was.
Waarom vertel ik dit?
Omdat ik door die omstandigheden niet meer precies weet wat de naam van het dorpje is waar dit bruggetje ligt.
Dat moet ik even aan diezelfde schipperse vragen.
Die weet dat wel.
Moesten we de lokale jeugd een eurootje betalen, want die draaide de brug.
Die verdienden daar een mooi zakcentje mee bij.
Helaas zat Menno toen nog midden in zijn burn-out (hij dacht dat bootje varen ontspanning was) maar na een dag van bruggen en sluisjes in de Veenroute naar Smilde was Menno afgebroken.
De volgende ochtend heeft mijn schipperse toen de boot in één streep van Smilde naar Drachten gevaren terwijl de schipper op de achterbank van de kuip afwisselend lag te slapen en te snotteren. (Jep, huilen.)
Einde vakantie.
Een andere keer nog eens doen, want ik weet nog wel dat het daar mooi was.
Waarom vertel ik dit?
Omdat ik door die omstandigheden niet meer precies weet wat de naam van het dorpje is waar dit bruggetje ligt.
Dat moet ik even aan diezelfde schipperse vragen.
Die weet dat wel.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
- Marie Christina
En ze wist het.
Tussen Donkerbroek en Oosterwolde.
Tussen Donkerbroek en Oosterwolde.
Ha Menno, ik wilde je al gelijk geven, maar toen zei mijn vrouw "daar zijn we nog nooit geweest". Dus ik even opzoeken waar Donkerbroek-Oosterwolde ligt. En dus inderdaad helaas noppes Menno:(
Deze foto is genomen op de Veenroute, zie bijgaande route-foto.

Wat jij noemt is een stuk van de turfroute, maar die keer dat we de Turfroute deels voeren zijn we op de Drentsche Hoofdvaart gebleven en doorgevaren naar Assen en om via de Veenroute weer naar huis te varen.
Planning is om dit jaar (2025) de Turfroute in zijn geheel te varen

- Marie Christina
Volgens mijn schipperse heb jij het fout.
Enne...
Veen ís turf, toch?
Anyway, scheelt voor mij weer fotozoeken.

Enne...
Veen ís turf, toch?
Anyway, scheelt voor mij weer fotozoeken.