"Waar is dit" seizoen 2015-2016
Moderators: sailor wim, frank
- quichot
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Re: "Waar is dit" seizoen 2015-2016
De plaat biedt geen enkele houvast voor wie het niet (her)kent. Dit kan overal in Nederland zijn (Vlaanderen striktgenomen ook, maar de sfeer vind ik niet Vlaams: te netjes, te aangeharkt).
De enige wat je van de locatie kan zeggen is dat het aan kalm vaarwater ligt, waar er geen waterhoogteverschillen te verwachten zijn.
Die Friezen een beetje kennende had er niet 'culinaire ligplaats', maar iets tongbrekends gestaan.
Het is toch niet die uitspanning aan de Weespertrekvaart gelijk achter de hefbrug van de Omval hé?
De enige wat je van de locatie kan zeggen is dat het aan kalm vaarwater ligt, waar er geen waterhoogteverschillen te verwachten zijn.
Die Friezen een beetje kennende had er niet 'culinaire ligplaats', maar iets tongbrekends gestaan.
Het is toch niet die uitspanning aan de Weespertrekvaart gelijk achter de hefbrug van de Omval hé?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
[quote="RuudMal"]Jo,
is het plekje met Google Streetview te zien ? of moet je er echt geweest zijn?
ik denk dat het ergens in Friesland is tijdens je Friesland, Brandsma tocht van dit jaar.
ruud[/quote]
Ruud, het is met Google Streetvieuw te zien, maar het bordje "Culinaire Ligplaats" was er tijdens de opname van Streetview nog niet.
De foto is gemaakt tijdens onze vakantie van dit jaar.
Wil je zien hoe we gevaren hebben, kijk op http://www.wsvdemaasvenlo.nl/informatie ... lagen.html
[quote="quichot"]De plaat biedt geen enkele houvast voor wie het niet (her)kent. Dit kan overal in Nederland zijn (Vlaanderen striktgenomen ook, maar de sfeer vind ik niet Vlaams: te netjes, te aangeharkt).
Het is toch niet die uitspanning aan de Weespertrekvaart gelijk achter de hefbrug van de Omval hé?[/quote]
Het is niet aan de Weespertrekvaart en ook niet aan de Vecht.
Als het echt niet lukt kom ik wel met een tip, maar nu vind ik dat nog te vroeg.
Succes,
Jo
is het plekje met Google Streetview te zien ? of moet je er echt geweest zijn?
ik denk dat het ergens in Friesland is tijdens je Friesland, Brandsma tocht van dit jaar.
ruud[/quote]
Ruud, het is met Google Streetvieuw te zien, maar het bordje "Culinaire Ligplaats" was er tijdens de opname van Streetview nog niet.
De foto is gemaakt tijdens onze vakantie van dit jaar.
Wil je zien hoe we gevaren hebben, kijk op http://www.wsvdemaasvenlo.nl/informatie ... lagen.html
[quote="quichot"]De plaat biedt geen enkele houvast voor wie het niet (her)kent. Dit kan overal in Nederland zijn (Vlaanderen striktgenomen ook, maar de sfeer vind ik niet Vlaams: te netjes, te aangeharkt).
Het is toch niet die uitspanning aan de Weespertrekvaart gelijk achter de hefbrug van de Omval hé?[/quote]
Het is niet aan de Weespertrekvaart en ook niet aan de Vecht.
Als het echt niet lukt kom ik wel met een tip, maar nu vind ik dat nog te vroeg.
Succes,
Jo
- quichot
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Je reisverslag volgend zou je vanzelf op enig moment langs de raadplaat moeten dobberen, maar mijn hemel, waar ben je niét geweest!
Nou ja, ruwweg dus niet in het westen.
Ik gooi er een gokje tegenaan: is dit het walletje voor de Librije in Zwolle? Veel culinairder dan drie michelinsterren wordt het niet in ons landje!
Nou ja, ruwweg dus niet in het westen.
Ik gooi er een gokje tegenaan: is dit het walletje voor de Librije in Zwolle? Veel culinairder dan drie michelinsterren wordt het niet in ons landje!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido
Nee, het was niet de Librije, maar later tijdens onze tocht.
Het restaurant maakt deel uit van een 3 sterrenhotel.
Groet, Jo
Het restaurant maakt deel uit van een 3 sterrenhotel.
Groet, Jo
Wat is het rustig hier. Is de raadplaat te moeilijk?
Ik kan natuurlijk nog wel een tip geven of een wat meer verhullende foto, maar ik dacht dat het juist de sport is om met zo weinig mogelijk info trachten de locatie te traceren.
Oké dan geven we nog even een hint.
De foto is genomen tussen Zwolle en Sneek en het restaurant ligt in een vallei.
Nu moet het niet moeilijk meer zijn. Succes.
Groet, Jo
Ik kan natuurlijk nog wel een tip geven of een wat meer verhullende foto, maar ik dacht dat het juist de sport is om met zo weinig mogelijk info trachten de locatie te traceren.
Oké dan geven we nog even een hint.
De foto is genomen tussen Zwolle en Sneek en het restaurant ligt in een vallei.
Nu moet het niet moeilijk meer zijn. Succes.
Groet, Jo
restaurant bij de drie weg sluis
geert
geert
- FransvanNispen
Ja t is moeilijk, maar ben zoekende.
Ik wilde deze keer geen hint uitlokken, omdat het volgens mij op je vakantieroute, wat al een hint is, ligt en dan na zwolle
Frans
Ik wilde deze keer geen hint uitlokken, omdat het volgens mij op je vakantieroute, wat al een hint is, ligt en dan na zwolle
Frans

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
[quote="walvis"]restaurant bij de drie weg sluis
geert[/quote]
Geert het is niet bij de driewegsluis, die hadden we al gehad.
Groet, Jo
geert[/quote]
Geert het is niet bij de driewegsluis, die hadden we al gehad.
Groet, Jo
kalenberg
geert
geert
Ook niet aan de Kalenberggracht
Groet, Jo

Groet, Jo
Jo,
Echt een raadplaat, ik heb je route in meerdere variante nu gevaren maar zie er nog geen licht in.
Ruud
Echt een raadplaat, ik heb je route in meerdere variante nu gevaren maar zie er nog geen licht in.
Ruud
Ancora Imparo
Jullie komen steeds dichterbij de locatie van de raadplaat.
Lees goed mijn hints en je bent er.
Groet, Jo
Lees goed mijn hints en je bent er.
Groet, Jo
Een gokje van mij Ossenzeil voor de brug?
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Nee Carel, niet goed, we hebben Ossenzijl en de Driewegsluis al gehad.
Groet, Jo
Groet, Jo
Nog een keer resterand dikke tut?
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!