Waar is dit? Seizoen '20-'21

Hier kun je alles andere kwijt..

Moderators: sailor wim, frank

Gesloten
Beemer

Re: Waar is dit? Seizoen '20-'21

Bericht door Beemer »

paure nesci schreef: wo 02 mar 2022 22:19 Maar zuidelijk van de Giesbeekseplas...... :shock:
Hmmmmm
Inderdaad zuidelijk van de Giesbeekse Plassen, ja dan ligt er toch nog heel wat vaarwater :) . En inderdaad door een stukje eb/vloed droog komen te liggen :o . Door om en om met SB- en BB-motor te wrikken, kwamen we wel los. Toen maar een metertje verder uit de wal gaan liggen voor de nacht.
quichot
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Bericht door quichot »

Andelse Maas tegenover Wijk en Aalborg?
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Beemer

Bericht door Beemer »

Geen Wijk en Aalborg / Andelse Maas. Wel mooi vaarwater daar👍
Gaat Menno met zijn opmerking dat “dit een lange zitting” cq raadsessie wordt toch gelijk krijgen?
Locatie moet toch zijn te raden, immers dat ik in gebied lig waar nog enige eb&vloed is, moge duidelijk zijn.
Al het vaarwater achter een sluis (aanvulling 5 mrt: en/of stuw) valt dus af.
Laatst gewijzigd door Beemer op za 05 mar 2022 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
paure nesci

Bericht door paure nesci »

De Donge ?
Groet Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Beemer

Bericht door Beemer »

Neen, beslist geen de Donge.
Beemer

Bericht door Beemer »

Hier de complete foto, niets bijgesneden. Foto is meer dan 20 jaar oud, maar de situatie is volgens Google Earth nog steeds gelijk, ok nu iets grotere bomen/struiken :lol:
Met alle eerdere aanwijzingen moet het nu toch snel lukken.Afbeelding
Twei Woiven
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Bericht door Twei Woiven »

Gokje, Tiengemeenten?
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Beemer

Bericht door Beemer »

Geen Tiengemeenten, ook geen Tiengemeten :D :D
Overigens bij eiland Tiengemeten weinig/geen leuke strandjes om kop van schip tegen te zetten.
Hint: 1. Wij liggen veel meer landinwaarts., 2. Na de sluis bij Gouda tot aan ligplaats geen sluis of stuw hoeven te nemen. Een stuw zou trouwens lastig zijn :lol: :lol:
Waterman

Bericht door Waterman »

Beemer schreef: vr 04 mar 2022 22:09 Locatie moet toch zijn te raden, immers dat ik in gebied lig waar nog enige eb&vloed is, moge duidelijk zijn.
Al het vaarwater achter een sluis (aanvulling 5 mrt: en/of stuw) valt dus af.
Beemer schreef: zo 06 mar 2022 13:17 Na de sluis bij Gouda tot aan ligplaats geen sluis of stuw hoeven te nemen. Een stuw zou trouwens lastig zijn :lol: :lol:
Ik weet niet of je het zelf door hebt,maar beide uitspraken stroken niet met elkaar.
Het is erg verwarrend zo allemaal.
Het is niet achter een sluis ,maar achter de sluis van Gouda etc etc :?: :?:
Wij kunnen er zo langzamerhand ook wel om :lol: :lol: denk ik.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.
Twei Woiven
Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401
Contacteer:

Op de Hollandse IJssel gekomen nadat je bij Gouda de sluis uitgekomen bent, zo begrijp ik het...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

73, Mirjam & Jinny
Twei Woiven
BHS nummer 15401
Contacteer:

Gezien je omschrijving denk ik dat je bij Heuvelman Kattendijk ligt.....
Dat is een van de weinige plekken waar je aanlanden kan op de Hollandse IJssel...

73, Mirjam & Jinny
Beemer

Bericht door Beemer »

@ Jinny: We liggen niet op de Hollandse Ijssel, neen aub niet.
@waterman: we liggen op water wat nog eb/vloed onderhevig is, dan valt toch al het vaarwater achter een sluis of stuw (ok waterman, vanaf zeezijde) valt af.
Laatst gewijzigd door Beemer op zo 06 mar 2022 17:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Twei Woiven
BHS nummer 15401
Contacteer:

Na de sluis bij Gouda tot aan ligplaats geen sluis of stuw hoeven te nemen. Een stuw zou trouwens lastig zijn
Er ligt een sluis/waterkering in de Hollandse IJssel, even het idee gehad dat je dat bedoelde

73, Mirjam & Jinny
Beemer

Bericht door Beemer »

Twei Woiven schreef: zo 06 mar 2022 17:03
Na de sluis bij Gouda tot aan ligplaats geen sluis of stuw hoeven te nemen. Een stuw zou trouwens lastig zijn
Er ligt een sluis/waterkering in de Hollandse IJssel, even het idee gehad dat je dat bedoelde
Bewust dat ik al schreef: geen sluis/stuw hoeven te nemen. Waterkering Krimpen staat vrijwel altijd open en de sluis ernaast speelt dan niet.
Als plekje dadelijk toch word geraden, dan ben ik overtuigd dat velen zeggen: "oh natuurlijk".
Carel-k

Bericht door Carel-k »

Het eiland van Maurik?
Vaar mij gerust voorbij, te loever of te lij,ik zal er ook wel komen!
Gesloten