Beemer schreef: ↑di 21 jan 2025 17:04
Jammer dat er niet direct een andere foto volgt, dat is juist het leuke van het spelletje. Te druk met andere bezigheden Menno?
De laatste weken is dit spelletje wel even het laatste waar ik aandacht voor heb, inderdaad.
K. Anker (wie kent hem, helaas , niet?) eist bij twee mensen in mijn (zeer) naaste omgeving onze aandacht en de moeder van mijn schipperse de rest van onze tijd.
Sorry dat het leven andere zaken in petto had zodat ik het ultieme belang van de voortgang van dit spelletje even uit het oog verloor.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Oprecht veel sterkte met al dat leed. Ik denk dat we allen wel e.e.a. meemaken. Ook ik in mijn directe omgeving.
Maar, gezien je wel zeer frequente bezoek en grote aantal bijdragen op dit forum, ook recent, kan ik e.e.a. niet bespeuren.
En simpelweg "Een ander mag hem plaatsen. komt mij persoonlijk erg 'kort' over.
Hoi Do,
Ik vaar helemaal met jou mee op deze plaat.
Ik houd het ook op de Vaartkom in Leuven.
Gek mijn eerste ingeving was de haven van Scheveningen.
Groetjes Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Nul directe herkenning hier met deze plaat.
Wat zijn de herkenningspunten?
1. Ruud noemt “nieuwe haven en hele verbetering”, dus voorheen was hier ook al een haven.
2. Gezien de niet-kinderachtige appartementsgebouwen een redelijk grote plaats/stad.
3. De walkade vind ik opvallend hoog. Ik verwacht hier grote verschillen waterstanden. Mogelijk Zeeuwse wateren, rivier
4. Dat bruin achter die schepen is dat een oude kademuur met dukdalven en wandelsteiger? kan het niet goed zien
Met name die hoge wal, houd me bezig.
Eerste ingevingen waren Katwijk, Alkmaar (Turfhaven), Dort, Enkhuizen, Roermond maar vallen bij mij af gezien het type bebouwing of om andere reden.
Mogelijk Hellevoetsluis.
Wellicht nog een andere ingeving na een nachtje slapen.
Vroeger was hier wel water maar was het nog geen jachthaven
Grootte van de plaats valt wel mee maar is wel een stad met naam en faam
Wal kade lijkt hoger dan het in werkelijkheid is en het is geen getijdehaven
Alle genoemde plaatsen vallen af
Het Dok in Vlissingen ziet er in Google maps nog wat leger uit.
In december was ik in Middelburg waar het verschil tussen Middelburg en Vlissingen werd aangekaart: Vlissingen veel nieuw en in Middelburg veel oud historisch.