Ok een nieuwe foto.
Overigens de complete foto, dus niet bijgesneden. Heeft helaas door het uploaden in scherpte ingeboet (op het origineel is direct onder de vlag iets bebouwing te zien op de dijk).
Moeilijk of makkelijk? Ik weet het niet. Wel een mooi plaatje, vroeg in de ochtend genomen. En zowaar ik zag al een ander schip varen. AANVULING: Schip had gele opbouw ofwel RWS was al zeer vroeg op stap Succes met zoeken.
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Vroeg in de ochtend. Schaduw wijst naar rechts, zon (dus oosten) links. We kijken naar het zuiden. RWS vaart niet in kleine slootjes, dus het vaarwater dat achter de poot van de tent zuidwaarts doorloopt is een grote rivier (Het heeft niet de sfeer van een kanaal). Ik denk dus voorzichtig aan de Maas. Zelf lig je in een inham buiten het vaarwater ten westen daarvan. Tja, bebouwing onder het vlaggetje, het zal. Veel wijzer worden we niet van die grijze strook pixels.
Meer kan ik hier niet zo snel uithalen, maar alle beetjes helpen.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
quichot schreef: ↑za 11 dec 2021 10:09
Vroeg in de ochtend. Schaduw wijst naar rechts, zon (dus oosten) links. We kijken naar het zuiden. RWS vaart niet in kleine slootjes, dus het vaarwater dat achter de poot van de tent zuidwaarts doorloopt is een grote rivier (Het heeft niet de sfeer van een kanaal). Ik denk dus voorzichtig aan de Maas. Zelf lig je in een inham buiten het vaarwater ten westen daarvan. Tja, bebouwing onder het vlaggetje, het zal. Veel wijzer worden we niet van die grijze strook pixels.
Meer kan ik hier niet zo snel uithalen, maar alle beetjes helpen.
Guido, je analyse is top, op 2 kleine puntjes na:
- de locatie aanduiding van het doorgaande vaarwater
- de genoemde naam van dit vaarwater.
Geen Nederrijn.
Geen enkel rimpeltje op het water! Heb jij de Nederrijn ooit zo blak gezien? Ik echt nooit!
Ik ben net wakker en lig nog stil.
Je bent overigens wel warm.
Inderdaad Maurik, het plassengebied daar, beter bekend als het Eiland van Maurik. De keuze uit een grote plas bij de Nederrijn is natuurlijk ook niet zo heel groot
Onderstaand een foto (even later) bij de kop van het schip. Achter dit walletje met koe ligt dan nog een plasje en dan de eigenlijke dijk met de Nederrijn en stuw/sluis Amerongen. Ha, ha, ik kwam hier 50 jaar geleden al met een zeilbootje toen er nog maar 1 kleine inham/plas was gegraven, hoe anders nu
Do, jij graag volgende foto
O.k.
Hier dan een nieuw zoekplaatje , zoals jullie zien liggen we boven landniveau en op n plekkie waar we "eigenlijk" niet zouden mogen liggen .....
Succes !
Verstuurd vanaf mijn moto g(8) plus met Tapatalk
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Dubbele Wiericke? Dit boezemwater ligt een stuk boven het landniveau.
Maar ik weet niet wat je kruiphoogte is (zie dat het mastje al/nog is geklapt) en of je hier überhaupt met je boot kunt komen.
Overigens forse (meer-)palen waaraan je ligt.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..