ErikH schreef: ↑do 18 jun 2020 16:50
Gisteren na de hoosbuien hoorde ik 2 donkere mensen zeggen dat hun straat BLANK stond. Het staat niet blank maar "onder water"! Al jaren worden wij blanken gelijk gesteld aan noodweer, hoosbuien en ellende. Ik heb schoon genoeg van dit soort racistische uitspraken!
Binnenkort komt er een einde aan het Zwarte Water, de donkere lucht, zwart geld en witwassen, de Rio Negro, zwarte verf, blanke lak, lichtzinnig en zwartgallig enz. enz.
Gerard van Katwijk
a.b. Zeeuwse (zeil)klipper "Mentor"
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
De gekte slaat door.
Makelaars en hoteliers in New York spreken bij de aanprijzing van een woning of suite niet langer meer van master bed room, want master herinnert aan het slavernijverleden.
Maar ja, zoals het vaak gaat bij dit soort bevliegingen, het gaat meestal weer over.
Hoop ik.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
ik heb zo een dik vermoeden dat zolangzamer hand de grondwet is bij gespijkerd moet worden .
het werd die vele jaren geleden in elkaar geprutst voor de bevolking die toen leefde in ons landje .maar waar nu de import feestelijk gebruik van kan maken .
en nu zijn er zoveel wetjes en verordeningen dat niemand meer weet hoe het inelkaar zit ,en zo te horen blijven de politikelingen zich alleen maar drukmaken en tegen elkaar op te bieden wie de meeste regeltjes en wetjes er uit kunnen slepen .
straks komen ze nog omdat we allemaal gelijk moeten zijn met het idee dat ieder een de zelfde kleur moet hebben tja zoek maar een mooi neutraal kleurtje uit .